شهرکرد/

به آبشار های زیبای استان چهارمحال و بختیاری سری بزنیم

آبشار های استان چهارمحال و بختیاری، انتخاب اول برای گذران سفر های تابستانی است.

آبشار آتشگاه:
 پیوند عناصر زیبای طبیعی چون دره، سبزه زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج و گشت و گذار در این مكان فراهم می آورد. سراسر بهار و تابستان این آبشار قابل مشاهده است .  وجود سنگ های آهکی، گچی و درختان کهن سال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن، مسیر این آبشار را فضايی سرسبز و بی نظیری ساخته است.
آبشار آتشگاه در 190 كیلومتری شهركرد و 40 كیلومتری شهر لردگان، در دره ای روح افزا و دلگشا به طول 2 كیلومتر در بالادست روستای كوچك  آتشگاه قرار گرفته است. روستای آتشگاه در دره ای تنگ و زیبا با خصوصیاتي بکر و طبیعی جاي دارد.
آبشار سبز کوه:
 این منطقه زیبا اکوسیستم های ویژه و چشم اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی دارد. آبشارهای پرآب و دیدنی مثل تنگ زندان و معدن، زیبایی منطقه را دوچندان کرده است .
این منطقه با وسعتی در حدود 62 هزار هکتار در سه شهرستان بروجن، لردگان و كيار، دارای سه نوع آب و هوا ست و به تبع آن جانورانی چون پلنگ، خرس قهوه ای، سنجاب بلوط های غرب ایران، کل، بز و کیک دری در این منطقه زندگی می کنند . 
آبشار دره عشق:
 آبشار دره عشق با مناظری شگفت انگیز و بدیع بين روستا هاي دره عشق و دورك اناري قرار دارد و ارتفاع آن بيش از يكصد متر است. درختان جنگلي و انارستان در حاشيه این آبشار زیبایی آن را دوچندان کرده است.
آبشار شيخ عليخان:
 طبيعت بكر، يخچال هاي دائمي زردكوه، مناظر زيبا و بي بديل و سياه چادرهاي عشاير بختياري اين مكان را به يكي ازمهمترين كانون هاي توريستي استان چهارمحال و بختیاری تبديل نموده است .
اين آبشار زیبا در 12 كيلومتري شهر چلگرد و در مجاورت روستايي به همين نام واقع شده و از منحصربه فرد ترين  ديدني هاي استان چهارمحال و بختیاری است.
آبشار تونل کوهرنگ:
 این آبشار از سرازیر شدن آب تونل اول كوهرنگ در جهت انتقال آب چشمه كوهرنگ و دیگر چشمه های اطراف به زاینده رود در سال 1332 در منطقه كوهرنگ ایجاد گردید. تلاش برای انتقال این آب به زمان های بسیار دور بر می گردد .
در زمان صفویان تلاش برای ایجاد شكاف در كوه و انتقال آب، راه به جایی نبرد. این شكاف كه در نزدیكی تونل قرار دارد، خود یكی از دیدنی های تاریخی منطقه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.