اخبار برگزیده فضای مجازی،

مصلحی: مدت‌هاست با احمدی‌نژاد دیدار نداشته‌ام/ساخت تونل سه طبقه در جنوب اتوبان صیادشیرازی/افتتاح گالری جواهرات دایی و همسرش +عکس

از سفر تفریحی مربی و چند ملی‌پوش فوتبال به‌مالزی تا رسوایی مالی، بازجویی از مظنون اصلی اسید پاشی اصفهان، چرا کارلوس کروش در فرودگاه امام معطل شد؟،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

از سفر تفریحی مربی و چند ملی‌پوش فوتبال به‌مالزی تا رسوایی مالی
به گزارش تابناک، روزنامه خبرورزشی در یکی از شماره‌های چند روز پیش خود نوشته بود: «دیروز شنیدیم چندی پیش قبل از ناکامی یک تیم ملی رده ‌پایه در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اتفاقی در این تیم افتاده که در ناکامی آنها بی‌تأثیر نبوده است. ماجرا از این قرار است که چند هفته قبل از‌ آغاز بازی‌های این تیم در آسیا، سرمربی تیم ۵ بازیکن ملی‌پوش تیم نوجوانان را در فاصله ۲ اردوی آماده‌سازی با خودش به مالزی می‌برد تا این بازیکنان به عنوان یار کمکی ۲ هفته برای یک تیم مالزیایی در یک تورنمنت معتبر که جایزه چند صد هزار دلاری داشت، بازی کنند. حضور این ۵ ملی‌پوش باعث قهرمانی آن تیم شد.گویا سرمربی تیم ملی که با همکاری یکی از دستیاران خود چنین برنامه‌ای را تدارک دیده بودند، بابت این ۲ هفته به هر بازیکن مبلغ یک میلیون تومان دستمزد دادند اما در عوض چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بابت این بازیکنان درآمد کسب کردند البته پول بلیت هواپیما، هتل و هزینه خورد و خوراک این ۵ بازیکن و هیأت همراه (!) را هم باشگاهی که از آنها به عنوان یار کمکی استفاده کرد، داد. شایعه شده این بازیکنان وقتی از مالزی به تهران برگشتند تازه فهمیدند آقای سرمربی و رفیق فابریک او بابت هر کدام از آنها ۲۰ میلیون تومان درآمد داشتند و فقط یک میلیون تومان ناقابل به آنها داده‌اند. همین مسئله باعث شد این ۵ ملی‌پوش با تمام وجود برای این تیم بازی نکنند.»

بازجویی از مظنون اصلی اسید پاشی اصفهان
سرهنگ حسین حسین‌زاده اظهار کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی تمام توان و عزم خود را برای وصول به نتیجه نهایی و دستگیری متهم اصلی به کار گرفته است. جانشین فرمانده انتظامی اصفهان تصریح کرد: امنیت جامعه و آرامش زندگی مردم برای نیروی انتظامی و دستگاه قضا اهمیت بسیاری دارد و هرگز اجازه داده نمی‌شود تا افرادی فرصت طلب بخواهند آسایش مردم را سلب کنند.سرهنگ حسین‌زاده تاکید کرد: مظنون اصلی پرونده اسیدپاشی اصفهان که چند روز اخیر بازداشت شده بود هم اکنون در حال بازجویی است و به محض دریافت اخبار و نتایج جدید در این پرونده موضوع به اطلاع شهروندان خواهد رسید.این مقام انتظامی در پایان گفت: پلیس و دستگاه قضا آرامش مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت را از بین می‌برد و اجازاه قانون شکنی و هنجار شکنی به هیچ کس را نخواهد داد.

چرا کارلوس کروش در فرودگاه امام معطل شد؟
به گزارش خبرآنلاین؛ کارلوس کروش سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان صبح امروز وارد تهران شد تا کارش را در ایران ادامه دهد و سپس راهی مالزی شود اما در زمان ورود به فرودگاه با یک مشکل جالب مواجه شد. در لحظه ای که کروش می خواست از گیت خارج شده و به سمت در خروجی حرکت کند، به علت اتمام مدت ویزایش مجبور شد حدود 15 دقیقه معطل شود. این مساله اما به سرعت حل شد اما ماجرا چه بود؟ تاریخ ویزای کار کروش به اتمام رسیده و این مربی پرتغالی برای ادامه کار در ایران نیازمند ویزای جدید است. البته برای گرفتن ویزای جدید باید حداقل دو هفته در ایران ساکن باشد و سپس ویزای خود را دریافت کند از این رو کروش نیاز دارد تا در تهران بماند تا ویزایش تمدید شود. اما از آنجا که کروش باید فردا به مالزی سفر کرده و در کارگاه آموزشی مربوط به جام ملت های آسیا شرکت کند، در زمان بازگشت از کشور مالزی باید ادامه کارش جهت اخذ ویزای کار در ایران را پیگیر شود.به هر حال امروز کروش دقایقی در فرودگاه معطل شد و برای دریافت اجازه ورود به ایران، کمی زمان از دست داد. جالب اینکه از طرف فدراسیون فوتبال، هیچ کس برای استقبال از کروش به فرودگاه نرفته بود.

مجالس عزا را نباید با قصه‌گویی اداره کرد
به گزارش روابط عمومی موسسه اسراء آیت‌الله جوادی آملی یکی از مراجع تقلید قم با تأکید بر علمی بودن مجالس عزاداری محرم تصریح کرد: با قصه و داستان‌های بی‌مغز نباید مجالس اداره شود بلکه باید مطالب برهانی، استدلالی، قرآنی، روایی، گرایش به حق و صداقت نهضت امام حسین(ع) مطرح شود..

شوخی مرگبار پلیس جوان در اداره آگاهی
به گزارش فرهیختگان، میثم 20 ساله که سرباز وظیفه بود، عصر بیستم بهمن 92 در اتاقک نگهبانی پلیس آگاهی غرب تهران با شلیک گلوله به سرش جان سپرد. با وقوع این حادثه، یک مامور پلیس به نام سجاد که عامل تیراندازی بود بازداشت شد و به شلیک مرگبار اعتراف کرد. سجاد گفت: «در حال شوخی با میثم بودم که دستم را روی ماشه چکاندم، اما ناخواسته یک تیر شلیک شد.»وقتی در بررسی‌ها مشخص شد سجاد بارها با اسلحه خالی با سایر همکارانش شوخی کرده و آنها را به مرگ تهدید کرده بود، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، پدر و مادر میثم در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل پسرشان حکم قصاص خواستند.

واردات شترهای آلوده به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان!
به گزارش مهر، هوشنگ ناظری معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل بیان داشت: با توجه به مشاهده بیماری "مِرس" یا "کرونا" در بین شترهای وارداتی در قرنطینه های شهرستان زابل که به سندروم تنفسی در خاورمیانه معروف است کشتار شتر در این منطقه بدون آنجام آزمایشات لازم و نمونه برداری ممنوع است.وی ابراز داشت: در این راستا از سازمان دامپزشکی خواسته شده است تا از تمامی شترهای موجود در سطح منطقه نمونه گیری انجام شود.وی تاکید کرد: ابتلا و مشاهده این بیماری در شترهای وارداتی منجر به تشدید تدابیر شدید بهداشتی شده است و تا زمانی که اطمینان لازم از صحت و سلامت آنها حاصل نشود اجازه کشتار، واردات و صادرات شتر داده نخواهد داده شد.

کشف اردوگاه انتحاری‌ها در جرف الصخر
به گزارش العالم، ارتش عراق پس از پاکسازی منطقه راهبردی جرف الصخر در استان بابل، اردوگاهی را کشف کرد که در آن تروریستهای انتحاری را آموزش می دادند.یک منبع امنیتی تأکید کرد که داعش همه تروریستهایی را که از خارج از عراق می آمدند در جرف الصخر آموزش می داد و پاکسازی این منطقه ضربه سنگینی به داعش وارد کرد."محمد العسکری" مشاور رسانه ای وزارت دفاع عراق، جمعه گذشته از آزاد سازی کامل منطقه جرف الصخر و الرویعیه در شمال استان بابل خبر داد."حیدر العبادی" نخست وزیر عراق و فرمانده نیروهای مسلح این کشور نیز عملیات آزاد سازی جرف الصخر را ضربه ای سنگین به گروه تروریستی داعش، و کلیدی برای آزاد سازی کل عراق توصیف کرد.  
    
آزار و اذیت گروهی دختر 17ساله در خانه مجردی
به گزارش مشرق، دختر ۱۷ ساله که در اتاق مشاوره پلیس فتا اشک می ریخت، در حالی که سرش را میان دو دستش گرفته بود و به آینده تاریک خود می اندیشید در میان هق هق گریه به بیان ماجرای تلخ لانه وحشت پرداخت و گفت: وقتی سال اول دبیرستان را با نمرات خوب قبول شدم به پدرم اصرار کردم تا یک گوشی هوشمند تلفن همراه برایم بخرد.پدرم که از قبولی من در امتحانات خرداد خیلی خوشحال بود گوشی تلفن زیبایی را به عنوان هدیه قبولی برایم خرید. از آن روز به بعد فقط وارد شبکه های اجتماعی می شدم و با دوستانم چت می کردم. روزهای تابستان را با دوست یابی های شبکه ای سپری می کردم و هر روز دوستان جدیدی به گروه ما اضافه می شد تا این که در این میان جملات عاشقانه و احساسی پسر جوانی توجهم را به خود جلب کرد.آن قدر از جملات ادبی و زیبای «آرمان» لذت می بردم که ناخواسته با او تماس گرفتم و خواستم مطالب بیشتری برایم بفرستد. این گونه بود که رابطه تلفنی من و آرمان شروع شد، اما مدت زیادی نگذشت که به او علاقه مند شدم. روزهای آغازین مهر هم گوشی تلفنم را پنهانی به مدرسه می بردم تا بتوانم پاسخ پیامک های آرمان را بدهم.در همین روزها آرمان برای این که بتواند در مورد زیبایی من جملاتی بنویسد، از من خواست تا عکس بدون حجاب و با پوشش دختران غربی برایش بفرستم. من هم بدون آن که به کسی چیزی در این رابطه بگویم با گوشی تلفن عکسی از خودم گرفتم و برایش فرستادم. از آن روز به بعد آرمان تهدیدم کرد که اگر برای حذف عکس از گوشی نزد او نروم عکسم را برای پدرم ارسال می کند. خیلی ترسیده بودم اگر پدرم تصویر مرا آن گونه می دید چه پیش می آمد؟نمی توانستم تصمیم درستی بگیرم، حتی نتوانستم موضوع را برای مادرم که رازدار اصلی زندگی ام بود بازگو کنم. آن روز به خانه مجردی آرمان رفتم و او نه تنها عکسم را حذف نکرد بلکه مرا مورد آزار قرار داد و از صحنه های شیطانی خود فیلم گرفت که همین فیلم زمینه های سوء استفاده های بیشتر او را فراهم کرد تا این که یک روز دیگر مرا به همان خانه مجردی کشاند و به همراه ۸ تن دیگر از دوستانش که در خانه پنهان شده بودند مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. دیگر همه هستی ام را از دست داده بودم و چاره ای نداشتم جز آن که ماجرا را برای مادرم بازگو کنم. حالا هم اگر چه با کشف فیلم ها، آرمان روانه زندان شد اما زندگی من در بیراهه ای تاریک قرار گرفته است.

 رضا صادقی سوار بر لیموزین +عکس



افتتاح گالری جواهرات دایی و همسرش +عکس
گالری نور که با توجه به محصولات و خدماتش به نظر می رسد با سرمایه ای عظیم تاسیس شده است، احتمالا اولین تجربه تجاری علی دایی خارج از دنیای ورزش است.علی دایی که پس از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس، بیشتر فرصت کرده تا به امور تجاری خود بپردازد، هفته پیش فروشگاه ورزشی جدیدش را در نیاوران و با حضور پر تعداد ورزشکاران و هنرمندان افتتاح کرد. دایی روز گذشته نیز در یکی از مناطق شمالی تهران، گالری جواهرآلات را با نام " گالری نور" افتتاح کرد و رسما وارد دنیای جواهرات و تجارت سنگ های قیمتی شد. طراحی این گالری بر عهده مونا فرخ آذری همسر علی دایی بوده است.بر خلاف مراسم هفته گذشته افتتاحیه فروشگاه ورزشی دایی، به نظر می رسد مهمانان زیادی به مراسم افتتاحیه " نور " دعوت نشده بودند.گالری نور که با توجه به محصولات و خدماتش به نظر می رسد با سرمایه ای عظیم تاسیس شده است، احتمالا اولین تجربه تجاری علی دایی خارج از دنیای ورزش است.





 ساخت تونل سه طبقه در جنوب اتوبان صیادشیرازی
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شهرداری تهران، مازیار حسینی، گفت: با ساخت تونل شهید صیاد شیرازی علاوه بر اینکه محدوده طرح ترافیک رعایت می شود، در عین حال شهروندان می توانند از این محدوده عبور کنند، این تونل دسترسی مستقیم به محدوده بازار ندارد اما شهروندان می توانند با ورود به پارکینگ های طبقاتی تونل و پارک وسیله شخصی شان، وارد محدوده طرح ترافیک شده و با سیستم حمل و نقل پاک به مقصد برسند.او گفت: هم اکنون مطالعات تونل شهید صیاد شیرازی که از یکی از معابر استراتژیک شهر تهران عبور می کند در حال انجام است.این تونل از میدان سپاه آغاز و پس از عبور از میدان بهارستان و محدوده بازار به منطقه شوش و بزرگراه آزادگان می رسد. 
   
مصلحی: مدت‌هاست با احمدی‌نژاد دیدار نداشته‌ام
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی کنی درباره جلسه سه‌جانبه آیت‌الله مصباح یزدی در پاسخ به این پرسش که شما به کدام ارگان‌ها درباره رانت هفت هزار میلیارد تومانی گزارش داده‌اید، گفت: من نمی‌توانم نام آن ارگان‌ها را ببرم. وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد گفت: من مدت‌هاست با احمدی‌نژاد دیدار نداشته‌ام.وی در ادامه افزود: ما بر حسب وظیفه گزارش‌ها را داده‌ایم اما اینکه چرا برخوردهای لازم انجام نشده را باید از مسئولان بپرسید.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار