سال ۲۰۲۰ میلادی رشد ۴۴ درصدی مصرف گرافن

پیش بینی می‌شود که ارزش بازار جهانی گرافن با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۴ درصد در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۴۹. ۱ میلیون دلار افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی گرافن با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۴ درصد در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴، تا سال ۲۰۲۰ به ۱۴۹. ۱ میلیون دلار افزایش یابد. 
 
شرکت ریسرچ‌اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان بازار جهانی گرافن (نوع محصول، کاربرد و محل جغرافیایی)، اندازه، سهم، روندهای جهانی، وضعیت شرکت‌ها، تقاضا، تجزیه و تحلیل، تحقیقات، فرصت‌ها، بخش‌بندی و پیش‌بینی ۲۰۲۰-۲۰۱۳ را منتشر کرده است. 
 
بر اساس گزارش جدید، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی گرافن با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۴ درصد در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴، به ۱۴۹. ۱ میلیون دلار افزایش یابد. در حال حاضر آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار گرافن را در اختیار دارد و این امر تا سال ۲۰۲۰ نیز تداوم خواهد یافت. 
 
پیش‌بینی می‌شود که کشورهای حوزه اقیانوس آرام به خاطر رشد سریع صنایع الکترونیک و خودروسازی، با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۴۲. ۹ درصد، سریع‌ترین منطقه رشد برای بازار گرافن را در اختیار داشته و از مصرف‌کنندگان اصلی و عمده گرافن باشند. 
 
از گرافن به خاطر داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر استحکام و نازکی، به عنوان «مواد شگفت‌انگیز» یاد می‌شود. 
 
ویژگی‌هایی مانند استحکام (۲۰۰ برابر مستحکمتر از فولاد)، خواص الکتریکی و نوری، باعث تضمین استفاده گسترده از آن در صنایع مختلفی نظیر انرژی، خودروسازی، هوا فضا، الکترونیک، زیست‌پزشکی و... می‌گردد. 

در این راستا، توسعه این محصول و فناوری در حال افزایش بوده به طوری که تعداد پتنت‌های حوزه گرافن در جولای سال ۲۰۱۱ حدود ۳۰۱۸ عدد بوده است که این رقم در فوریه سال ۲۰۱۳ تا ۳ برابر افزایش یافته و به ۸۴۱۳ پتنت رسیده است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا نیز با تدوین یک برنامه ویژه برای گرافن، طی ۱۰ سال آینده، حدود ۱. ۳ میلیارد دلار صرف توسعه گرافن خواهد کرد. عواملی نظیر تجهیزات گران‌قیمت و امکان‌پذیر نبودن تولید انبوه، از جمله محدودیت‌های رشد بازار گرافن محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار