اسنودن : کاخ سفید از اثبات تاثیر جاسوسی های خود عاجز است

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت : واشنگتن نمی تواند ثابت کند که برنامه های نظارتی و جاسوسی اش موثر بوده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ ادوارد اسنودن ، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر بسیاری از تخلفات این آژانس در یک کنفرانس امنیتی اعلام کرد : درست است که برنامه های نظارت دولت می تواند مفید باشد اما واشنگتن از اینکه تاثیر این برنامه های نظارتی و جاسوسی خود را اثبات نماید ، عاجز است بنابراین چنین اقداماتی نمی تواند بخشی از سیاست ایالات متحده باشد . 

وی در یک کنفرانس امنیتی ونظارتی در روسیه افزود : نظارت جمعی فاقد پیشینه تاریخی و اثبات شده است بنابراین نباید بعنوان بخشی از سیاست ما (آمریکا) تعیین شود . این سیاست نه تنها کارآمد و موثر نبوده بلکه موجب دور شدن منابع ما از روش ها و مکانیزم هایی است که ما می دانیم موثر بوده و کارآمد خواهند بود . 

این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین تصریح کرد : برنامه های نظارت گسترده و شنود در زمینه مبارزه با تروریسم کاملا بی فایده است . همچنین منابع انسانی بهترین راهکار برای مبارزه با حملات تروریستی در سراسر دنیا به شمار می آیند .

اسنودن خاطرنشان کرد : علیرغم تمامی نظارت ها و شنودهای جمعی که برای جلوگیری از وقوع حمله تروریستی انجام گرفت ، دولت آمریکا نتوانست مانع بمب گذاری در ماراتن بوستون شود. در حقیقت این احتمال وجود دارد که دولت با استفاده از این سیاست های نظارتی حسی نادرست و کذایی از امنیت را به شهروندان آمریکایی القا می کنند . 

مشاور سابق سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) تصریح کرد : کاخ سفید به گونه ای وانمود می کند که ما تصور کنیم این افراد ( تروریست ها ) ارتباطی با تروریسم ندارد در حالی که ما از منابع انسانی آگاهی داشته و می دانیم که واشنگتن اقدامات درستی انجام نمی دهد . 

اسنودن این اظهارات را در کنفرانس امنیتی مسکو در حالی بیان نمود که اخیرا نمایندگان سنا گزارشی رااز جنایات ، تخلفات و شکنجه های غیرقانونی سیا علیه بازداشت شدگان خود منتشر نموده است . انتشار این گزارش جنجالی موجی از انتقادات داخلی و بین المللی را علیه سیا به راه انداخته و این در حالی است که به گفته وزارت دادگستری آمریکا ، این شکنجه هیچگونه نتیجه مفیدی را بدنبال نداشته است . 










انتهای پیام /
برچسب ها: اسنودن ، آمریکا ، عاجز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار