شیراز؛

برداشت غیرمجاز از حساب فردی در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از حساب فردی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: خانمی 45 ساله با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شد به‌وسیله پیامک متوجه شده 2 میلیون تومان به حسابش واریز و پس از چند ثانیه 4 میلیون و 500 هزار تومان برداشت ‌شده است.

وی تصریح کرد: متهم در ادامه اظهارات خود اظهار کرد پس از استعلام از بانک متوجه شدم این واریز و برداشت توسط دو نفر انجام‌شده و هیچ‌گونه شناختی از آن‌ها ندارم.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان اقتصادی این پلیس پس از بررسی‌های تخصصی متهم که برداشت کننده حساب بود را شناسایی و دستگیر کردند.

حسینی با بیان اینکه متهم با بارگذاری درگاه جعلی بانکی اطلاعات حساب افراد قربانی را برداشته و اقدام به برداشت حساب می‌کرده است افزود: شاکی برای خرید اینترنتی ناخواسته به درگاه جعلی بانکی برخورد می‌کند اما به خاطر نداشتن آگاهی لازم متوجه تقلبی بودن درگاه بانکی نشده و اطلاعات خود را وارد می‌کند.

وی بابیان اینکه اطلاعات موردنظر به ایمیل متهم رفته و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است تصریح کرد: مبلغی که به‌حساب شاکی واریز شده بوده پول فردی دیگر بوده که با درگاه جعلی بانکی مواجه شده بوده اما خودش متوجه نشده است.

رئیس پلیس فتا فارس مهم‌ترین راه پیشگیری از این‌گونه کلاه‌برداری را مجهز شدن به فناوری‌های پیشرفته دانست و در این مورد گفت: کاربران در هنگام خرید اینترنتی همواره باید آدرس درگاه‌های بانکی را چک کنند زیرا بزهکاران با استفاده از نشان‌واره‌ها و تیترهای رسمی از بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به‌راحتی می‌توانند حساب بانکی افراد را خالی کنند.

وی هشدار داد که هنگام خرید اینترنتی از آنتی‌فیشینگ تولبارها که هنگام ورود به لینک‌های مشکوک اخطار می‌دهد استفاده کرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را به پلیس فتا این استان گزارش کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شیراز ، برداشت ، غیر مجاز ، فتا ، یانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.