ایلام؛

مهران یک گام دیگر به منطقه آزاد تجاری نزدیکتر شد

استاندار ایلام از تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران در نشست کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  محمدرضا مروارید با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد ایلام، دولت تدبیر و امید به این دیار توجه ویژه ای دارد گفت: به همین منظور طرح تبدیل مهران به منطقه آزاد اقتصادی، صنعتی و تجاری که از سوی مسوولان ارشد استان تهیه شده بود، در شورای عالی مناطق آزاد مورد موافقت دولت قرار گرفت.


مروارید  سهولت در دریافت ویزای تردد، تجارت آسان کالا، تسهیل امور گمرکی و فعالیت سرمایه گذاران خارجی و زمینه تاسیس بانک های خارجی را از مزایای راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران عنوان کرد و افزود: زیرساخت های لازم از جمله 800 هکتار زمین در جوار بازارچه فعلی مرزی و در بخش های آب و برق برای حضور صنایع مختلف در مهران و تجارت کالا فراهم شده ضمن اینکه استان ایلام نیز از آمادگی کامل برای پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.


وی افزود: با تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران ، راه اندازی فرودگاه ضروری است که مسوولان استان به طور جدی تحقق این امر را دنبال می کنند.


استاندار اضافه کرد: اکنون باند فرودگاه و پارکینگ آن در مهران آماده شده و به زودی سایر امکانات نیز در این مکان ایجاد خواهد شد.


مروارید از وزارت نفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست نگاه ویژه ای نسبت به منطقه آزاد مهران با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد آن در توسعه استان ایلام و کشور داشته باشند و منابع مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های آن را تامین کنند.


شهرستان مرزی و نفت خیز مهران در همسایگی عراق و در جنوب باختری استان ایلام قرار دارد و در اربعین امسال بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از طریق این مبادی رسمی به داخل و خارج کشور برای زیارت عتبات عالیات تردد داشتند.


روزانه به طور میانگین هفت هزار نفر از راه این مرز بین المللی در 100 کیلومتری ایلام به شهرهای مذهبی عراق و ایران سفر می کنند.


پایانه بازرگانی مهران یکی از مهمترین مبادی صادرات کالا و خدمات از جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق است.


نزدیک به یک میلیارد دلار کالای ساخت ایران در سال 92 از راه این پایانه مرزی به عراق صادر شد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: ایلام ، مهران ، منطق ، آزاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.