در مجمع عمومی سازندگان تجهیزات صنعت نفت مطرح شد

ثبت اطلاعات تولیدکنندگان در سایت وزارت صنایع در جهت تسریع بخشی و حمایت از سازندگان

مدیرکل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صمت، از تمامی سازندگان خواست که اطلاعات تولیدی خود را بر روی سایت وزارت صنایع ثبت نمایند تا با این کار حمایت از تولید سرعت بگیرد. ایشان در پایان سخنان خود از مشارکت بی نظیر استصنا در بررسی پرونده ها و تدوین آیین نامه تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فروتنی، مدیرکل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صمت، در مجمع عمومی سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به توانمندی ساخت داخلی و تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: وزارت صنعت سعی در حل مشکلات برای سازندگان را دارد. انجمن های بسیاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت تعامل دارند ،‌اما می توان به جرات گفت که بیشترین تعاملات چه از نظر کتبی چه از نظر برگزاری جلسات، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با وزارت صمت دارد. وی در ادامه افزود وزارت صنایع با کمک انجمن استصنا و سایر تشکل ها آیین نامه اجرایی قانون حداکثر را تهیه و نهایی نموده که بزودی از سوی وزیر صنایع ابلاغ خواهد شد.
 





در ادامه سخنان خود از تمامی سازندگان خواست که اطلاعات تولیدی خود را بر روی سایت وزارت صنایع ثبت نمایند تا با این کار حمایت از تولید سرعت بگیرد. ایشان در پایان سخنان خود از مشارکت بی نظیر استصنا در بررسی پرونده ها و تدوین آیین نامه تشکر کرد.
 
خرید تجهیزات نفتی از طریق سامانه فراهم شد

کافی، مدیرعامل شرکت کارسازان فراداده ایرانیان، اظهار داشت: یکی از دغدغه های هیات مدیره این دوره که بر اساس گزارشات واصله از اعضا ایجاد شد طراحی سامانه ای بود که بتواند توان واقعی سازندگان را در لحظه به نمایش گذارد.


 
وی افزود:  برای اجرای این طرح موافقت نامه ای صورت گرفته پس از انجام مطالعات فنی و بررسی های میدانی  نسبت به انتخاب مجری اقدام و طی موافقنامه ای این طرح را آغاز نمود. در این طرح هیات مدیره قصد دارد تا تمام توانمندی تجهیزاتی کشور را در سامانه ای ثبت نموده و به وزارت نفت و صنایع ارائه نماید. 

کافی تصریح کرد: در صورت تحقق این طرح می توان امید وار بود که قانون حداکثر بعد از 13 سال عملیاتی گردد. ضمن اینکه از واردات تجهیزات نیز با این کار جلوگیری بعمل آمده و برای شرکت های داخلی بیش از پیش ایجاد ظرفیت خواهد شد. در صورت تکمیل این سامانه، امکان ایجاد ارتباط با تمامی سامانه های موجود در صنعت نفت نیز میسر است.

تامین 85درصد تجهیزات از خارج

با وجود این سامانه هیچ یک از خریداران در صنعت نفت نمی توانند بدون مراجعه و اخذ اطلاعات از این سایت نسبت به خرید خارجی اقدام نمایند. بر اساس گزارش مجری هم اکنون کشور ایتالیا بیشترین فروش تجهیرات را به صنعت نفت ایران داشته و پس از آن آمریکا دومین کشور در این قسمت قرار دارد. مطابق سیستم موجود در نفت تا رتبه صد این سامانه در بخش فروش در اختیار کشورهای خارجی است که وضعیت بسیار تاسف باری را نشان می دهد. مطابق آمار اخذ شده از این سامانه 85 درصد خرید تجهیزات از خارج تامین شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار