افزایش اندک بهای نفت در بازارهای جهانی

با توجه به کاهش ذخاير نفت آمريکا، بهای نفت شاخص آمريکا (وست تگزاس اينترميدييت) در پايان معاملات روز پنجشنبه اندکی افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از نيويورک، بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين، وست تگزاس اينترمدييت، در پايان معاملات بازار نفتي نيويورک، نايمکس، براي تحويل در ماه فوريه با 14 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 48 دلار و 79 سنت رسيد.

فيل فلين از کارشناسان گروه پرايس فيوچرز گروپ که نوسانات و مشکلات بازار مالي را نقد و بررسي مي‌کند و همچنين اطلاعات و تحليل‌هاي لازم را نيز در خصوص مسائل نفتي و نوسانات آن ارائه مي‌کند، در اين ‌باره مي‌گويد به نظر مي آيد تا زماني که پويايي بازار يعني ميان عرضه و تقاضا به اين شکل باشد، شکستن روند کنوني کاهش بهاي نفت مشکل تر مي شود.

ذخاير نفت آمريکا در هفته منتهي به دوم ژانويه با کاهش سه ميليون و 100 هزار بشکه اي رو به رو و به کاهش يک ميليون و 800 هزار بشکه اي هفته قبل اضافه شد.

طلاي سياه در بازار هاي جهاني از اواسط ماه ژوئن تا کنون بيش از نيمي از ارزش خود را از دست داده است. آمريکا بزرگترين مصرف کننده نفت خام در جهان است.

بر اساس این گزارش بهای نفت برنت نیز با حدود ۱۰ سنت افزایش به قیمت ۵۱ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار