افتتاح طرح‌های بیمارستانی استان البرز با حضور معاون درمان

معاون درمان وزیر بهداشت با سفر به استان البرز ضمن بازدید از برخی از بیمارستان های شهر کرج، تعدادی از طرح های بیمارستاتی شهرستان کرج را افتتاح کرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت، با سفر به استان البرز، ضمن افتتاح طرح های بیمارستانی، از بخش های مختلف بیمارستان های شهید رجایی، شهید باهنر و آیت الله مدنی بازدید کرده و با گفت و گوی دوستانه با روسا و مدیران بخش های مختلف بیمارستان های یاد شده به طور مستقیم در جریان کمبودها و نیازهای درمانی البرز به خصوص کرج قرار گرفت.

بیمارستان شهید رجایی به عنوان بیمارستان تخصصی قلب در کلانشهر کرج و استان البرز مقصد اول دکتر آقاجانی بود. اورژانس این بیمارستان با ۱۱۶ تخت روزانه حدود ۶۰۰ نفر را به صورت سرپایی و بستری پذیرش می کند.

دکتر آقاجانی همچنین از روند احداث ساختمان جدید این بیمارستان در مساحت هفت هزار متری با یک هزار و ۱۰۰ متر زیر بنا بازدید کرد. این ساختمان مجهز به اورژانس، تجهیزات تصویربرداری، رادیولوژی، ccu و icu است که با احداث آن ۱۰۰ تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد.

افتتاح بخش icu در بیمارستان شهید مدنی

در ادامه این بازدید دکتر آقاجانی از بیمارستان شهید مدنی دیدن کرد و با حضور مسئولان بخش icu که دارای ۲۶ تخت بیمارستانی است افتتاح شد.

فضای اختصاص یافته برای بخش icu در گذشته برای بخش درمانگاهی مورد استفاده قرار می گرفته است اما با تعمیرات و نصب تجهیزات به بخشی مجهز تبدیل شده است، به گفته مسئولان بیمارستان شهید مدنی از ۲۶ تخت تعبیه شده تنها هشت تخت فعال است و در صورت تامین نیروی انسانی مابقی تخت ها نیز پذیرش بیمار خواهند داشت.

افتتاح دو بخش درمانی در بیمارستان شهید باهنر

تنها بیمارستان تخصصی کودکان در استان البرز (بیمارستان شهید باهنر) مقصد نهایی معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به استان البرز بود.

در این بیمارستان نیز سالن انتظار، درمانگاه تخصصی اطفال و آزمایشگاه و همچنین بخش icu بزرگسالان به بهره برداری رسید. در بخشی از محوطه بیمارستان به مساحت هفت هزار متر مربع نیز ساختمانی تخصصی در حوزه اطفال و زنان در حال احداث بود که به گفته مسئولان بیمارستان در فاز اول سه طبقه از این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان طی یک سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

در پایان این بازدید، دکتر آقاجانی در نشستی صمیمی با پزشکان و اعضای کادر درمانی بیمارستان شهید باهنر شرکت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار