در جلسه با اعضای هیات داوری بخش مستند مطرح شد؛

رضاداد: بخش مستند فجر اهمیت زیادی برای مستند سازان دارد

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به انتخاب فیلم های مستند توسط هیات انتخاب گفت: طی جلساتی که با اعضای هیات انتخاب داشتیم امسال با توجه به تولیدات بخش مستند بالغ بر۸۰ فیلم بازبینی شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر؛ علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: براساس محدودیت هایی که در بخش سینمای مستند و فیلم اولی ها داشتیم سعی کردیم طبق مقررات جشنواره تعداد فیلم های برگزید از ۱۱ عنوان تجاوز نکند و اولویت هیئت انتخاب درشرایط برابر ایجاد فرصت بیشتربرای مستندهای دیده نشده بود.

وی ادامه داد: مجموع قابل قبولی فیلم وارد بخش مسابقه مستند شده است که از نظر مضمون از تنوع خوبی برخوردارند.

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به درخواست مستندسازان مبنی بر اینکه در برج میلاد آثارشان به نمایش دربیاید بیان کرد: این امر به عنوان تجربه ای برای جشنواره فیلم فجر محسوب می شود به همین دلیل باید منتظر استقبال اهالی رسانه ها و منتقدان و سینماگران بود.

رضاداد با اشاره به اینکه بخش مستند ظرفیت زیادی دارد تاکید کرد: ما امیدواریم تعامل جشنواره فجر و جشنواره سینما حقیقت به هم افزایی و توجه تیشتر به مستند در سینمای ایران منجر شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر یادآور شد: برای تولیدات سینمای ایران باید بیش از پیش تلاش کرد و رویکرد تنوع موضوع و ساختار پیش روی فیلمسازان و مستندسازان قرار گیرد تا روز به روز شاهد آثار با کیفیت تری باشیم.

وی اضافه کرد: درآثار مستند امسال هم تنوع ساختار و هم تنوع موضوع وجود دارد و به همین جهت این ترکیب هیئت داوری می تواند برای شرکت کنندگان در رقابت اطمینان بخش باشد.

ایوبی: بخش مستند می تواند اعتبار قابل قبولی به جشنواره فجر بدهد

رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعضای هیات داوری بخش مستند گفت: پذیرش داوری خود به تنهایی جای تشکر و قدردانی دارد چرا که کار سخت و حساسی است و ممکن است هیات داوران با دوستان خود به دلیل قضاوت آثارشان با مشکل روبرو شوند.

ایوبی تصریح کرد: افرادی که از میدان مسابقه جا می مانند هیچ گاه نمی پذیرند که ممکن است اثرشان از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده باشد و تنها دلیل انتخاب نشدن فیلمشان را اشتباه داوری می دانند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امیدوارم بخش مستند به رشد قابل قبولی برسد افزود: تاکنون فرهنگ تماشای فیلم مستند در کشور آنطور که باید جا نیفتاده است و مستندسازان باید برای بالا بردن ظرفیت های این بخش نهایت تلاش خود را کنند.

ایوبی با تاکید بر اینکه در بخش مستند قشر فرهیخته زیادی وجود دارد گفت: جشنواره فیلم فجر می تواند اعتبار قابل قبولی از حضور بخش مستند بگیرد.
 

انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار