والدین بخوانند؛

مشکلات خانوادگی و اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم

والدین گرامی لازم است با مشکلات اجتماعی و خانوادگی فرزندان مبتلا به اوتیسم آشنا شوند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، والدین کودک مبتلا به اوتیسم یا اختلالات فراگیر رشد باید به کودک خود توجه لازم را داشته باشند و محیط خانوادگی مناسبی برای وی فراهم کنند.
لازم است آنها با مشکلات کودکان خود آشنا شوند و در این باره با مشاوران و متخصصان مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را فراگیرنند.

براین اساس متین السادات نصری روانشاس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: معدودی از والدین کودکان مبتلا به اختلالات فراگیر رشد "اوتیسم" مهربان و دلسوز هستند و در اکثر موارد پدر و مادر و سایر اعضای خانواده ، سرگرم انتزعات عقلانی خود بوده و علاقه خالصانه اندکی نسبت به کودک ابزار می‌کند.

وی تصریح کرد : بعضی از والیدین نسبت به کودک درخود مانده یعنی مبتلا به اوتیسم خشم و طردئ از خود نشان می‌دهند.

نصری خاطر نشان کرد: کودکان مبتلا به درخود ماندگی همچون کودکان مبتلا به سایر اختلالات در واکنش به عوامل استرس‌زای روانی اجتماعی از جمله اختلافات خانوادگی ، تولد خواهر یا برادر کوچکتر و یا نقل مکان خانواده ممکن است دچار تشدید نشانه‌های این بیماری شوند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: کودکان درخود مانده نسبت به برخی تغییرهای متعدد خانواده و محیط اطراف خود حساسیت افراطی نشان می‌دهند.

گفتنی است مراقبت از این کودکان امری ضروری بوده و شرایط ویژه‌ای رامی‌طلبند که در این امر بهتر است از مشاوران و روانشناسان کمک گرفت.گزارش از ایده مفرح.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار