شاطرزاده در اردوی آموزشی جامعه اسلامی دانشجویان:

مسئولان برای بازگشایی گره مشکلات کشور به دشمن امیدوار نباشند

معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور با بیان اینکه دشمنان از توان موشکی و نظامی کشورمان آگاه هستند، گفت:‌ دشمن به خوبی از توان نظامی ما آگاه است و هرگز به سراغ این گزینه نخواهد آمد.

مسئولان برای بازگشایی گره مشکلات کشور به دشمن امیدوار نباشندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران «محسن شاطرزاده» معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور در نوزدهمین اردوی آموزشی جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان بیداری جنبش دانشجویی و ایجاد تمدن‌نوین اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، در این راستا با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی قدرت نرم و تولید ثروت گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان اشاره کردند که دشمن با دو حربه تهدید نظامی و تحریم‌ها می‌خواهد ما را از پا دربیاورد که اگر این حربه‌ها را خوب بشناسیم اشتباه محاسباتی نخواهیم داشت.  
 
شاطرزاده با بیان اینکه دشمنان از توان موشکی و نظامی کشورمان آگاه هستند اظهار داشت:‌ دشمن به خوبی از توان نظامی ما آگاه است و هرگز به سراغ این گزینه نخواهد آمد اما امروز شاهدیم که دشمن گزینه تحریم را برای فشار بر کشور عزیزمان ایران را انتخاب کرده است.
 
معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور افزود: آن‌هایی که دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند تصور کردند که تحریم‌ها امروز گلوی نظام را گرفته و نمی‌دانند که باید چگونه با تحریم‌ها مبارزه کرد که در این میان رهبر معظم انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی را برای عبور از این پیچ تاریخی پیشنهاد دادند.  
 
شاطرزاده با اشاره به اینکه سال‌هاست که رهبری معظم نامگذاری سال‌ها را با محوریت اقتصاد برمی‌گزینند عنوان کرد: مسئولین ما گره‌های اشتباهی با دشمن دارند و متصورند که اگر گره تحریم‌ها توسط دشمن باز نشود نظام ازهم پاشیده و این در صورتی است که متأسفانه مردم کشورمان را نشناخته‌اند.  
 
وی با بیان اینکه اگر به اقتصاد درونی کشور اتکا کنیم قطعا کشور به پیشرفت‌هایی دست خواهد یافت تأکید کرد: 200 میلیارد دلار کمترین محاسبه به ازای اعتماد به اقتصاد درونی کشور است اما تنها باید فقط اراده کرد و طبق گفته مقام معظم رهبری آنچه که در توان داریم باید شناخت و آن‌ها را تبدیل به حرکت کرد.  
 
معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: جهادی بودن، انعطاف‌پذیری، فرصت ساز، مولد درون‌زایی، پیشرو، سدشکن و برون‌گرایی از جمله ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است.  
 
شاطرزاده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این ابلاغیه حجت را بر همگان تمام کرد و یکی از سیاست‌های این ابلاغیه پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش سهم تولید ، صادرات محصولات، خدمات دانش‌بنیان، از جمله مولفه‌های این ابلاغیه است.  
 
وی افزود: در این راستا بایست تولید داخلی را افزایش داد و هم اکنون 150 میلیون نفر ظرفیت تولید را داریم و اگر صنایع را در راه تولید راه بیاندازیم نه تنها جوابگوی نیازهای کشور خواهیم بود بلکه می‌توان صنعتمان را به دیگر کشورها صادر کرد.  
 
معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی از دیگر مولفه‌های سیاست‌های ابلاغیه اقتصاد  مقاومتی است بیان‌داشت: دشمن نباید از راه محاصره تحریم‌ها وارد کشور شود در این میان باید حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده حمایت کرد.  
 
شاطرزاده تأکید کرد: گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز، استفاده از سازوکار مبادلات تهاتری و برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز، توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان، استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بنیادی و منطقه‌ای، تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت بهره‌وری و کارآفرینی وتبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن از جمله راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان است.  
 
وی با اشاره به مشخصه‌های مدیریت جهادی گفت: اخلاص و ایمان در راه تلاش، ایثار و ازخودگذشتگی برای مردم، جسارت و از خودگذشتگی در کارها، فروتنی در خدمت به مردم، ورود به حوزه‌های ناممکن، امید به آینده روشن، خستگی‌ناپذیری و کار بی‌وقفه، عدم مدیریت مقام پرستی و پول‌پرستی، سوق دادن کارها به سمت شکوفایی و پیشرفت و توسعه همه جانبه، خلاقیت و نوآوری و کمال‌طلبی، بست عدالت از جمله مشخصات مدیریت جهادی است.
 
معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور اضافه کرد: در این راه مدیر جهادی عاشق خدمت است نه شیفته قدرت شعار ما می‌توانیم را مدیریت جهادی خلق کرد و کسی که این پست را برعهده می‌گیرد، کار برای ایجاد دولت امام‌زمانی انجام می‌دهد و مولفه عدالت از جمله گزینه‌هایی است که امام علی(ع) در حکومت چند ساله خود تمام تلاش خود را برای گسترش این امر انجام داد.
 
شاطرزاده بیان داشت: جهاد دانشگاهی، جهاد خودکفایی، گروه متنا و حوزه‌های نفت و گاز از جمله موسسات مدیریت جهادی کشورمان است.  
 
وی تأکید کرد: امروز اگر در کشورمان 99 درصد برق تولید می‌کنیم به‌دلیل مدیریت جهادی کشورمان است و این مدیریت مولد ثروت در جامعه است و اگر می‌خواهیم مدیریت جهادی با این ویژگی‌ها برسر کار بیایند می‌بایست تلاشمان را برای پیشرفت و تعالی کشورمان انجام دهیم.  
شاطرزاده با بیان اینکه سربازهای قدرت نرم در عصر حاضر دیپلماسی عمومی، رسانه‌ها، ابزارهای سایبری و نرم افزاری دانش و تکنولوژی هستند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به قدرت نرم دست پیدا کنیم باید به دانش مسلط شویم برهمین اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بر علم نیز در راستای دستیابی به قدرت نرم است.  
 
وی اضافه کرد: مدیریت جهادی پرنفوذ و خدمت‌گذار همچنین مولد قدرت نرمند.
 
معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور با اشاره به تأثیر ایران بر لبنان، فلسطین و غزه در مدیریت جهادی تصریح کرد: در حال حاضر قدرت نرم مدیریت جهادی در منطقه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.  
 
شاطرزاده دلیل تکیه بر دانش و تکنولوژی را اقتصاد دانایی محور عنوان کرد و گفت: اقتصاد دانایی محور اساس توسعه است و این اقتصاد متکی به تولید، توزیع و مصرف دانایی است.  
 
وی با بیان اینکه در اقتصاد دانایی محور دانایی به کالا تبدیل می‌شود تصریح کرد: این اقتصاد منابعی دارد که مادامی که انسان زنده است و قادر به تفکر تمام شدنی نیست.
 
معاون پژوهشی سازمان فضایی کشور اضافه کرد: اقتصاد دانایی محور از تکنولوژی موجود به نحو احسنت استفاده می‌کند و این اقتصاد توسعه سنگرهای دانایی را دربر دارد و تغییرات ساختاری در جامعه ایجاد می‌کند.
 
شاطرزاده در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد دانایی محور هر روز خلاقیت و نوآوری جدیدی درپی دارد و تأثیرات آن در زندگی مردم ملموس و عینی است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: دشمن ، اقتصاد ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار