افزايش بهاي نفت در بازار آسيا

بهاي نفت پس از کاهش شديد روز پنجشنبه، روز جمعه در بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران در معاملات صبح امروز بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه آوريل با 54 سنت افزايش، 48 دلار و 71 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در دوره مشابه نيز 66 سنت افزايش يافت و به 60 دلار و 71 سنت رسيد.

بهاي نفت روز پنجشنبه کاهش شديدي پيدا کرد. به نظر رسيد بازارها با يک روز تأخير به افزايش ذخاير نفت خام آمريکا که وزارت انرژي روز چهارشنبه ارقام آن را اعلام کرد، واکنش نشان دادند.

روز پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه آوريل با دو دلار و 82 سنت کاهش، 48 دلار و 17 سنت معامله شد که همه تلاش‌هاي روز گذشته براي افزايش را از خاطر برد و دوباره به پايين‌ترين سطح از اواخر ژانويه رسيد.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه آوريل با يک دلار و 58 سنت کاهش، 60 دلار و پنج سنت به فروش رفت.

بنا بر گزارش وزارت انرژي آمريکا، ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته بازهم بيش از هشت ميليون بشکه افزايش يافت و به 434 ميليون و 100 هزار بشکه رسيد که بالاترين سطح از نوامبر 1930 است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، مايکل مک‌کارتي تحليل‌گر سي ام سي مارکتز در سيدني اعلام کرد افزايش ذخاير نفت خام آمريکا عامل کليدي سقوط دوباره قيمت نفت است. افزايش امروز اندک است و به نظر مي رسد که سرمايه‌گذاران به دنبال فرصت‌هاي مناسب خريد هستند.

طلاي سياه از اواسط ماه ژوئن حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

فراواني عرضه نفت که افزايش توليد نفت شيل آمريکا و خودداري اوپک از کاهش سقف توليد خود آن را تشديدکرده است وکاهش تقاضاي جهاني براي نفت قيمت اين ماده خام را به پايين‌ترين سطح کشانده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بها ، آسیا ، گاز ، قیمت ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار