«عمار تفتی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینما نیازمند همبستگی دوران انقلاب است/ سینمای امروز پر از بغض است

«عمار تفتی» گفت: دوست دارم در سینمای ایران آن همدلی دهه 60 و 70 زنده شود و روز شکوفایی سینما در انقلاب همین همبستگی بود.

عمار تفتی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بهترین خاطره نوروز خود در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: یک عید نوروز را در خارج از ایران و در میان چند غیرایرانی گذراندم و آنان نیز سفره هفت سین داشتند و بعد از آن سفر به این نتیجه رسیدم که عید نوروز به یک زمان و ساعت، جغرافیا و افراد مشخص و حتی سفره هفت سین محدود نمی شود.

وی در ادامه افزود: عید نوروز یک احساس است که در هرجا و هر زمانی می تواند به انسانها دست دهد و اگر عید از این احساس تهی شود، کارکرد خود را از دست می دهد.

تفتی اظهار داشت: باید در زندگی، هر روزمان نوروز باشد نه اینکه دعاها و عید ما به روز 1 فروردین محدود شود و در روز 13 فروردین همه چیز تمام شود، همچنین عید جز هفت سین سینمایی، تنها در خانه همراه با آتش بازی عظیم ملی به هیچ شکل دیگری کارکرد ندارد.

تفتی در ادامه افزود: دوست دارم آن همدلی را که اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 در سینما بود دوباره زنده شود، همانطور که رمز شکوفایی سینما در دوران انقلاب این همبستگی بود.

وی تصریح کرد: سینما چیزی بود که از کودکی شیفته آن شدم، در آن‌زمان، در سینما بغض نبود و همه سعی داشتند کار مشترک دینی انجام دهند اما سینمای امروز ما پر از بغض است و هیچ دلبستگی و همبستگی وجود ندارد و آرزو می کنم در این سال وارث حال خوبی در سینما باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین اتفاق سال 93 فیلمسازی افراد جوان و فیلم اولی ها بود، همچنین بدترین اتفاق هم راه پیدا نکردن کهنه کاران سینما به جشنواره فجر و تعدادی از این فیلمها بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار