حاشیه‌های سینما در آذر سال 93؛

ماهی که داغ «مرتضی احمدی» را بر دلمان گذاشت

«مرتضی احمدی» صاحب صدای ماندگار نوستالژی دهه شصت در این ماه درگذشت و داغ خود را بر دل اهالی فرهنگ و هنر گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ آذر ماه سال گذشته همچون ماه های دیگر بدون حاشیه و اتفاق به پایان نرسید و رخدادهایی را به همراه داشت که در زیر به بیان مهم ترین آنها می پردازیم. 

از غم انگیز ترین اتفاق های این ماه در گذشت صاحب صدای ماندگار نوستالژی دهه شصت "مرتضی احمدی" بود که داغ خود را بر دل اهالی فرهنگ و هنر گذاشت و به دنبال آن پیام تسلیت دبیرخانه سی  سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را به همراه داشت. 

در این ماه ایوبی رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت که جشنواره فیلم کودک و نوجوان از فارابی گرفته می شود؛ همچنین دو فیلم عباس کیارستمی "مسافر" و "لباس برای عروس" بعد از سال ها در سینما کوروش اکران شد. 

از اتفاقات دیگر این ماه که هم ناراحتی و هم شادی را به همراه داشت پیوند کبد رضا داوود نژاد بود، می توان گفت که در این ماه جنبش و جوش هایی در خصوص جشنواره فجر زیاد بود و مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر از نمایش های مردمی فیلم فجر در 14 سینما خبر داد. 

در این ماه فرصتی پیدا شد و مروری بر سه دهه ی جشنواره فیلم فجر انجام شد که شاهد حضور کارگردانانی چون اصغر فرهادی، کیانوش عیاری که جزو دوره مدیریت پر حاشیه جواد شمقدری بوده اند بودیم. 

همچنین مشاور راهبردی سازمان سینمایی از طرح بیمه بیکاری سینماگران از ابتدای سال 94 سخنانی به میان آورد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.