تاکید روسيه بر لزوم حضور ايران در کنفرانس ژنو 3

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورهایی که می‌توانند بر فرآیند تحولات سوریه تاثیرگذار باشند باید در کنفرانس ژنو 3 حضور یابند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، میخائیل بوگدانوف که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا نیز فعالیت می کند گفت: «ما هنوز فکر می کنیم دعوت نشدن ایران به کنفرانس ژنو 2 کاری اشتباه بود. کشورهای با نفوذ بیشتری باید به این کنفرانس دعوت شوند. ایران، عربستان، ترکیه و شاید برخی کشورهای نزدیک به سوریه مانند مصر باید در این نشست حاضر شوند. از اعضای دائم شورای امنیت نیز دست کم روسیه و آمریکا باید در ژنو 3 شرکت کنند».

بوگدانوف افزود: «این کنفرانس باید تحت نظارت سازمان ملل و با حضور دبیر کل و استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار شود».

این دیپلمات روسی افزود: «اساس این کنفرانس مذاکره درباره دولت سوریه و گروه های مخالف آن خواهد بود». 

وی گفت نشست های مسکو و مذاکرات ژنو با هدف ایجاد آمادگی برای برگزاری کنفرانس ژنو 3 انجام می شوند. 

بوگدانوف افزود: «تماس های دی میستورا در ژنو، تماس بین گروه های سوری و گروه های مخالف سوریه همه در چارچوب آمادگی برای ژنو 3 صورت می گیرند». 

وی تاکید کرد نحوه برگزاری گفتگوهای سوریه در اطلاعیه ژنو مورخ 30 ژوئن 2012 ابلاغ شد و اساس آن گفتگو میان دولت و گروه های مخالف، جامعه سوریه و با حمایت جامعه بین المللی و با نظارت سازمان ملل است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار