ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تبلیغات زودهنگام هیلاری کلینتون تلاشی برای جبران عقب افتادگی دموکرات‌ها

دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: روابط هیلاری کلینتون با جبهه تندرو نسبت به اوباما نرم‌تر بوده و این تلاش‌ها، برای جبران عقب افتادگی‌های دموکرات‌ها است.

"سیدجلال ساداتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تقسیم حزب دموکرات کنگره آمریکا به طیف‌های مختلف تندرو و نرم، اظهارداشت: هیلاری کلینتون در انتخابات پیشین حزب دموکرات‌ها، رقیب داخلی اوباما محسوب می‌شد، ولی به دلیل موقعیت برتر حزبی اوباما، کلینتون با قبول سمت وزیر خارجه، سعی داشت در راستای اهداف بلند مدت خود برای انتخابات بعدی قدم بردارد.   
 
دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: وزیر خارجه بودن موقعیت خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری وی(هیلاری کلینتون) فراهم کرد و شاید مریضی‌اش بهترین بهانه‌ای بود که می‌توانست با کناره گیری از این سمت، موقعیت خود را در حزب دموکرات‌ها تثبیت کند و ارتقا دهد.البته با اینکه انتخابات درون حزبی انجام نشده، آنچه که از رسانه‌ها به نظر می‌رسد، هیلاری کلینتون نسبتا موقعیت حزبی خود را تثبیت کرده است.  
 
ساداتیان با اشاره به شاخصه‌های کلینتون من جمله همسری رئیس جمهور اسبق و وزیر خارجه بودن، افزود: تجربه شخصی وی و همچنین ارتباطاتی که در کنگره‌ داشته، شاید باعث پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری شود.
 
دیپلمات سابق ایران در لندن پیرامون تبلیغات زودهنگام هیلاری کلینتون افزود: امروزه موضع لابی صهیونیست‌ها و جمهوری‌خواهان علیه اوباما، باعث از دست دادن برخی کرسی‌های دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و مجلس سنا شده است که هیلاری کلینتون با تبلیغات زودهنگام و سفرهای مختلف، سعی بر جبران این خلاء دارد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: روابط هیلاری کلینتون با جبهه تندرو نسبت به اوباما نرم‌تر بوده و این تلاش‌ها، برای جبران عقب افتادگی‌های دموکرات‌ها است.
 
ساداتیان در پایان با اشاره به ضعیف شدن روز افزون لابی صهیونیست‌ها افزود: اسرائیل بر خلاف گذشته می‌بایست خود را با منافع آمریکا تطبیق دهد چرا که این تقابل سیاسی، در رفتارهای اخیر اوباما نسبت به نتانیاهو قابل تامل بوده و شاید انتقام لابی صهیونیست‌ها، فقط با شکست نماینده دموکرات‌ها یعنی هیلاری کلینتون صورت گیرد.  
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار