رئیس پژوهشکده هوا و فضا:

ایران تا سال 1404 باید هزار مقاله بین‌المللی ثبت کند

رئیس پژوهشکده هوا و فضا گفت: سال 1404 هزار مقاله باید به ثبت رسیده شود ولی با گذشت 10 سال هنوز 40 مقاله به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، فتح‌الله امی رئیس پژوهشکده هوا و فضا و دبیر کنفرانس در همایش نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه علمی که صبح امروز یکشنبه در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: سال 1404 هزار مقاله باید به ثبت رسیده شود ولی با گذشت 10 سال هنوز 40 مقاله به ثبت رسیده است و اگر بخواهیم 40 مقاله را دو برابر کنیم از 80 مقاله تا 1000 مقاله فاصله‌ زیادی وجود دارد. 

وی خاطر نشان کرد: توفیق برگزاری اولین کنفرانس نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی به دانشگاه تربیت مدرس تعلق گرفت که گام مهمی در معرفی متخصصان و کارشناسان مالکیت حقوقی کشور می‌باشد. 

امی اشاره کرد: ارسال 56 مقاله کامل به دبیرخانه کنفرانس که در دو مرحله مورد داوری قرار گرفت و در نهایت 21 مقاله طبق نظر داوران تایید گردید. از این مقالات 13 عنوان به صورت سخنرانی در یک سالن ارائه خواهد شد و 8 مقاله به صورت پوستر در کنار سالن سخنرانی عرضه خواهد شد. 

رئیس پژوهشکده هوا و فضا تصریح کرد: این کنفرانس توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شده که به لحاظ نتایج مثبت آن پیشنهاد می‌شود در آینده نیز همواره صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و یکی از دانشگاه‌های کشور مجری کنفرانس باشند. 

وی در پایان اشاره کرد: برای اولین بار تندیس ماندگار کنفرانس طراحی و پس از تایید هیئت مدیره کنفرانس انتخاب گردید که بعد از این به عنوان نماد کنفرانس حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی توسط رئیس کنفرانس به دبیر علمی کنفرانس بعدی سپرده خواهد شد. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: مقاله ، هوافضا ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار