تونس، انگلیس را مسئول گسترش تروریسم در شمال آفریقا دانست

نخست وزیر تونس مداخله نظامی انگلیس و فرانسه در شمال آفریقا را را یکی از عوامل مهم در گسترش جنبش‌های افراطی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان "حبیب الصید،" نخست وزیر تونس روز پنجشنبه گفت انگلیس تا حدودی مسئول گسترش گروه تروریستی داعش در شمال آفریقا و خاورمیانه بوده است و لذا لندن باید از نفوذ این گروه تروریستی به دیگر کشورها جلوگیری کند.

حبیب الصید تاکید کرد مداخله نظامی انگلیس و فرانسه در لیبی یکی از عوامل مهمی بود که به بی ثباتی در این منطقه منجر شد و این موضوع به ایجاد منطقه ای برای گسترش جنبش های افراطی منجر شد. 

نخست وزیر تونس گفت درحالیکه انگلیس و دیگر متحدین غربی پس از حمله هوایی علیه نیروهای معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، به تنهایی عامل اوضاع جاری در این کشور نیستند اما بخشی از این معضل هستند.

دامنه درگیری ها باعث شده است تا مقامات دولت به رسمیت شناخته شده لیبی از جانب جامعه بین المللی به طرابلس فرار کرده و دفاتر اداری خود را در منطقه طبرق مستقر کند و این درحالی است که دامنه درگیری ها در این کشور باعث افزایش بحران بشردوستانه شده است. این درگیری ها همچنین باعث شده است تا تعداد زیادی از غیرنظامیان در لیبی با به خطرانداختن زندگی خود از طریق سفر به اروپا از طریق دریای مدیترانه اقدام کنند.

وی تاکید کرد :« تروریسم هیچ حدو مرزی نمی شناسد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار