در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار؛

حبیبی: برخی "مداح بی‌چون و چرای دولت" هستند/ ضرورتی برای ائتلاف با اصلاح‌طلبان نمی‌بینیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: یک عده "مداح بی‌چون و چرای دولت" هستند، یک عده هم منتقد و مخالف صرف آن و عده‌ای هم کاری به کار دولت ندارند اما حزب موتلفه به کار دولت کار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مراسمی که صبح امروز(یکشنبه) از سوی این حزب به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه ما از حدود یک سال و نیم گذشته بحثها و مذاکراتی در خصوص انتخابات مجلس صورت داده‌ایم، گفت: ما در صدد هستیم تا همه ظرفیت موتلفه را برای وحدت اصولگرایان به کار گیریم.

وی در ادامه افزود: اگر شورای هماهنگی اصولگرایان با حضور همه اصولگرایان تشکیل شود و پشت سر روحانیت حرکت کند، پیروزی حتمی خواهد بود.

حبیبی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه گره زدن همه امور اقتصادی کشور به موضوع تحریم‌ها نادرست است، تصریح کرد: اقتصاد باید مردمی شود و دولت برنامه‌ریز، سیاست‌گذار و ناظر باشد لذا ما باید به ساماندهی اقتصادی بپردازیم چرا که مراوداتی که در امور اقتصادی صورت می‌گیرد، جز در استثنائاتی که با برخی کشورها داریم، قطعا امر مطلوبی است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که در صورت حمله نظامی به ایران درسی به صهیونیستها بدهد که هرگز فراموش نکنند.

دبیر کل حزب موتلفه اضافه کرد: تحزب در کشور ما باید گسترش یابد تا بتوانیم با احزاب واجد شرایط وارد رقابت شویم و به دنبال مجلس، دولت، شورای شهر و روستای حزبی باشیم.

حبیبی ادامه داد: یک عده مداح بی چون و چرای دولت هستند، یک عده هم منتقد و مخالف صرف آن و عده‌ای هم کاری به کار دولت ندارند اما حزب موتلفه به کار دولت کار دارد.

وی با بیان اینکه برای انتخاب کاندید‌اها در درجه اول ما کسانی را شناسایی می‌کنیم که در درجه اول اصولگرا باشد، رای‌آوری هم در این زمینه اهمیت دارد اما اهمیت ندارد که عضو حزب موتلفه اسلامی باشد و یا نباشد، افزود: ممکن است نامزدهایی که عضو موتلفه هستند مورد قبول اصولگرایان واقع شوند اما اگر با تصمیم جمع، اصولگرای دیگری پا به عرصه میدان بگذارد مخالفتی نخواهیم کرد و او را می‌پذیریم.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: روحانیت با اطاعت از مقام معظم رهبری پیشکسوت ما تلقی می‌شود، اما اگر روحانیتی وجود داشته باشد که با خط مستقیم امام (ره) و رهبری زاویه داشته باشد، ما به اندازه زاویه شان با این جمع زاویه خواهیم داشت چرا که و وقتی روحانیت را به عنوان پیشرو معرفی می‌کنیم تعریفی برای آن در نظر داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه این نشست حبیبی در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری جلسات مشترک با جبهه پایداری و ایثارگران چیست اظهار داشت: ازچند ماه پیش برگزاری جلسات مشترک با جبهه پایداری و ایثارگران را آغاز کرده‌ایم که بیش از 30 جلسه اصلی و فرعی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: جلسات این سه تشکل بیشتر بخاطر سلایق آنها برگزار می‌شود، جلسات خوبی را داشته‌ایم و در بسیاری از موارد سلایق مشترک شده‌اند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: ما جلسه سه تشکل را با این هدف که ما محور قضیه هستیم و دیگران به ما بپیوندند، تشکیل داده‌ایم اما باید بگویم که چنین چیزی نیست، اگر کسی تصور کند که سه تشکل با هم هماهنگ شده‌اند که فهرست هر سه را برای انتخابات دهیم این موضوع را به صراحت تکذیب می‌کنم.

حبیبی گفت: هدف ما تشکیل شورایی برای همه اصولگرایان است تا همه آنها به صورت یک صدا وارد نظام انتخاباتی شوند.

وی افزود: ما رقابت در انتخابات مجلس را هم لازم و هم مفید می‌دانیم که با کمال میل و علاقمندی وجود رقبا در انتخابات را می‌پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما حضور اصلاح‌طلبان داخل نظام را به عنوان رقیب خودمان هیچ ایرادی نمی‌دانیم و معتقدیم که اصلاح‌طلبان داخل نظام، آن را قبول دارند و ممکن است که حزب مؤتلفه را قبول نداشته باشند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز ما جریان فتنه و حلقه انحراف است، افزود: هنگامی که اعلام می‌کنیم رقابت در عرصه انتخاباتی هم لازم و هم مفید است قاعدتا باید رقابت را بپذیریم.

حبیبی با بیان اینکه حمایتمان از افراد دائمی نیست، افزود: آقای احمدی نژاد با شعارهای انقلاب وارد میدان شد که ما هم از وی حمایت کردیم و مردم نیز به او رأی دادند اما زمانی که دیدیم وی از شعارهای خود عدول کرد ما هم منتقد وی شدیم چرا که ملاک ما افراد نیست بلکه پایبندی آنها به نظام است.

وی با اشاره به اختلافات موجود میان احمدی‌نژاد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: در جلسات مختلف به ما می‌گفتند که تکلیفتان را مشخص کنید که طرفدار کدامیک هستید و ما هم گفتیم که ملاک ما حق است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیبی با اشاره به اینکه ما با نامه‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری نوشت مخالف هستیم، ادامه داد: ما با کسی عقد اخوت نمی‌بندیم و در حقیقت اگر مسئولی راه انحرافی را انتخاب کرد، با او از در مخالفت در می‌آئیم.

وی با اشاره به اینکه ما چند هفته پیش با علی لاریجانی به مدّت دو ساعت ملاقات کردیم، گفت: برخی‌ها معتقدند ما از مواضع خودمان عدول کرده‌ایم که با پایداری‌ها دیدار داشته‌ایم در حالیکه ما با سلائق مختلف اصولگرایی دیدار می‌کنیم و موضوع عبور از مواضع را توهین به مؤتلفه می دانیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: ما حتی کسانی که کف اصولگرایی را پذیرفته باشند، اصولگرا می‌نامیم و با آنها ملاقات خواهیم داشت.

حبیبی تأکید کرد: ما هیچ راهی را به جز ائتلاف با اصولگرایان نمی‌پذیریم، در حقیقت ما ائتلاف با اصولگرایان را نه برای انتخابات بلکه برای تمامی اصول انقلاب لازم و ضروری می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه ما از آیات عظام مصباح، موحدی کرمانی و یزدی حمایت می‌کنیم، بیان کرد: لاریجانی طبق خبرهای موثّق بنده اعلام کرده انتخابات مجلس را با محوریت جامعتین قبول دارد و همچنین شنیده‌ام که جامعتین در سراسر کشور فهرست ارائه می‌دهد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش در رابطه با خانه احزاب گفت: ما با شکل‌گیری و احیای خانه احزاب مخالفتی نداریم امّا معتقدیم در آخرین انتخابات این خانه خدشه وارد شده است چرا که اگر مخالفتی با خانه احزاب داشتیم در جلسات آن شرکت نمی کردیم.

حبیبی در رابطه با جلسات سه حزب اصولگرا اظهار داشت: ایثارگران، پایداری و مؤتلفه بیش از سه جلسه اصلی و فرعی برگزار کرده‌اند که  البتّه پیشرفتهای خوبی نیز در این نشستها محقّق شده است.

وی در ادامه افزود: اگر کسی تصوّر می‌کند که این سه حزب برای ارائه فهرست هماهنگ شده‌اند، من این موضوع را قویاً تکذیب و تأکید می‌کنم که قرار نیست ما مستقل از اصولگرایان لیستی را ارائه دهیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه رویکرد ما به شورای هماهنگی اصولگرایان ، محوریت روحانیت است، گفت: ما با شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان قصد داریم که اصولگرایان در انتخابات مجلس، یکصدا و با یک فهرست در میدان ظاهر شوند. همچنین باید بگویم از پیشرفت نشستهای سه جانبه رضایت کامل داریم.  

وی همچنین در رابطه با جبهه تازه تاسیس یکتا بیان کرد: جبهه یکتا تا کنون فعالیت سیاسی نداشته که بخواهم در رابطه آن اظهارنظر کنم، البتّه این جبهه ملاقاتی را با آیات موحدی کرمانی و یزدی داشته است امّا اظهار نظر درباره این جبهه را به  اتخاذ مواضع سیاسی و انتخاباتی آنها موکول می‌کنیم.

حبیبی تأکید کرد: ما ضرورتی برای ائتلاف با اصلاح‌طلبان نمی بینیم البتّه حضور اصلاح‌طلبان در عرصه لازم و مفید است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با اشاره به پرونده مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: من تا زمانیکه حکمی در رابطه با این فرد صادر نشده بود اظهارنظری نداشته ام امّا پس از صدور حکم از قوه قضائیه تشکّر کردم، البتّه قوه قضائیه نمی‌تواند با ملاحظات جناحی نسبت به کسانیکه مرتکب جرمی شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار