بجنورد؛

آلبوم موسیقی "خُدایم سَن" هنرمند بجنوردی رونمایی شد

طنین خوش موسیقی از تارهای آلبوم "خُدایم سَن" هنرمندانه گوشها را نوازش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، اولین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف " ساریگل "  و آلبوم موسیقی « خُدایم سَن » هنرمند رضا راشد درتومی در نگارخانه بجنورد رونمایی شد.

میثم مرادی بیناباج افزود: گره زدن تار و پود نخ های رنگی در تولید فرش از خطهای افقی و عمودی بافته و بالا می رود درست همانند نت های موسیقی که ریتم آهنگ را بوجود می آورندو امروز این تارو پودها به همراه نت های موسیقی در کنار هم چشم نواز و خوش آهنگ است.  

وی اظهار داشت: این دو هنر از هم جدا نیستند چرا که ما در حوزه موسیقی و فرش وقتی آثار فرهنگی و هنری یک نقطه را رصد می‌کنیم متوجه  آئین‌ها، آداب و رسوم در قاب فرش و موسیقی در کنا و همراه هم می شویم.

مرادی بیناباج گفت: این دو هنر در سطح جهانی برای ایران مایه افتخار و مباهات است و فرش ایران در جهان معرف فرهنگ، هویت و ارزش‌های ماست و از آن طرف موسیقی ایرانی هم این قابلیت را دارد.

وی اظهار داشت : آلبوم "خُدایم سَن" نوعی از موسیقی تلفیقی و برگرفته از موسیقی بومی شمال خراسان است که ملودی‌های ترکی و کردی و ترکمنی در آن استفاده شده است.

مرادی با اشاره به اینکه تهیه این آلبوم حدود 16 ماه زمان را به خود اختصاص داده است افزود : این آلبوم در 8 قطعه با کلام و بی‌کلام ساخته و تنظیم شده است و در آن از هنرمندان موسیقی مقامی از جمله فرهاد باغچقی،سعید سازدار، قدرت قدرتی، دکلمه حسن روشان و آواز و دوتار نوازی راشد درتومی استفاده شده و همچنین آهنگسازی این اثر را حامد ثریا برعهده داشته است.

وی اظهار داشت : موسیقی خراسان شمالی درجایگاه بالایی قرار دارد و فقط کمی خاک گرفته است و باید به تولید آثار جدید فکرکنیم تا گوش مخاطب به این موسیقی و اصالت‌های آن عادت کند.

گفتنی است :این نمایشگاه تا 22  مرداد ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید علاقه مندان دایر است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.