نبيه بری: ايران انتخابات رياست جمهوری لبنان را مسئله‌ای داخلی می‌داند

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد ایران معتقد است انتخابات ریاست جمهوری لبنان مسئله‌ای داخلی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، "نبیه بری،" رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ایران معتقد است انتخابات ریاست جمهوری لبنان مسئله ای داخلی است و همانند دیگر مسائل داخلی در آن دخالت نمی کند اما حاضر است به مردم لبنان در حسن اجرای انتخابات کمک کند.

رئیس پارلمان لبنان با انتقاد از واکنش‌های برخی جریان‌های سیاسی در لبنان نسبت به بحران‌های موجود در این کشور گفت: به جای اینکه تدابیری اتخاذ نماییم که دیگران را به سمت کمک به لبنان سوق دهیم اقداماتی انجام می‌دهیم که باعث دور کردن دیگران از ما می شود که در نهایت به ضرر کشورمان تمام می شود.

وی با اشاره به بحث و گفتگوهای مطرح شده در زمینه انتخابات ریاست جمهوری لبنان در دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: ایران معتقد است مسئله انتخابات ایران مسئله ای داخلی است و هیچگاه در آن دخالت نمی کند اما حاضر است به لبنانی ها در این زمینه کمک کند تا انتخابات خوبی برگزار کنند.

نبیه بری با اشاره به انتظار کشورهای منطقه به موضعگیری کنگره آمریکا در زمینه توافقنامه هسته ای ایران و شش کشور گفت: مرحله جدیدی در منطقه در حال اتفاق افتادن است . وی تاکید کرد باید ارائه راه حلهایی برای پرونده های منطقه با ایجاد راه حلی برای بحران یمن آغاز شود.

نبیه بری در پاسخ به این سئوال که «آیا محمد جواد ظریف جریانهای مختلف لبنان را به اجرای گفتگوی ملی تشویق می کند یا خیر؟» گفت: هیچ راه حلی جز گفتگو وجود ندارد بنابراین هم مسئله داخلی لبنان و هم بحرانهای منطقه باید با گفتگو حل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۶:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
انتخابات لبنان
آخرین اخبار