لیونی: آتش‌بس نشان دهنده ضعف در مقابل حماس است

وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی، آتش بس با حماس را نشان از ضعف این رژیم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین، وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی و سرکرده کنونی اپوزیسیون (مخالفان کابینه) از تلاش ها برای آتش بس طولانی مدت میان حماس و تل آویو انتقاد کرد و چنین آتش بسی را نشان از ضعف در برخورد با این حزب دانست.

تزیپی لیونی، شب گذشته در سخنانی اظهار داشت:«سخن گفتن از هر نوع آتش بس با حماس بیانگر ضعف است و موجب می شود تا این گروه به مشروعیتی دست یابد که از سال 2006 تاکنون نتوانسته است به آن برسد.»

لیونی که در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل سخن می گفت، با ابراز شگفتی از خبرهایی مبنی بر توافق سری با حماس برای آتش بس طولانی مدت، تصریح کرد:« باید پرسید پیامی که اسرائیل در پی آن است تا با امضای چنین آتش بسی آن را ابلاغ کند چیست؟ باید پرسید سود آتش بس با گروهی که هر روز در پی ضربه زدن به اسرائیل است چیست؟... برای برخورد با حماس هیچ راهی جز استفاده از زور وجود ندارد.»

وی افزود:«پس از موفقیت ما در خلع مشروعیت از حماس، این امکان وجود ندارد که اسرائیل اولین طرفی باشد که به این گروه مشروعیت می دهد.»

تزیپی لیونی در ادامه به سرنوشت محمد علان( اسیر فلسطینی که بیش از دو  ماه در اعتصاب غذا به سر می برد) اشاره کرد و گفت:« نه در آزادی او سودی برای اسرائیل وجود دارد و نه تبعیدش به خارج از فلسطین، منفعتی به اسرائیل خواهد رساند... اسرائیل باید با تروریسم مبارزه کند و در برابر خواسته هایشان تسلیم نشود... به نظر می رسد اجرای قانون تغذیه اجباری تنها راه حل این مشکل باشد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار