سنندج؛

جدی بودن بحران مهاجرت از روستاهای کردستان

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، بحران مهاجرت از روستاهای استان کردستان به دلیل سدسازی، بیکاری، نبود آب برای فعالیت های کشاورزی، باغداری و دامداری را جدی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سالار مرادی با بیان اینکه جمعیت روستاهای استان نه تنها حفظ نشده بلکه هر روز کمتر می شود گفت: ادامه چنین شرایطی تبعات سیاسی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

او آب شرب و کشاورزی و راه را جزو اولویت های اصلی استان دانست و گفت: رفع مشکلات روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه شهرهای استان، در گرو تامین امکانات اساسی مورد نیاز آنها از جمله آب است.

او از راه به عنوان یکی از مطالبات اصلی نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی نام برد و گفت: از محل ماده 180 قانون اعتبارات خوبی برای حوزه راه اختصاص یافت.

وی به مشکلات دولت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: به دلیل تحریم و کاهش درآمدهای دولت، اعتبارات در حد رفع مشکلات حوزه های آب و راه نبوده است.

مرادی در ارتباط با جذب سرمایه گذاری در استان کردستان نیز گفت: دولت با پشت سر گذاشتن موضوع هسته ای و تحریم ها اکنون به دنبال فراهم کردن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری است و امیدواریم از این طریق شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح درآمد مردم استان باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به رسالت خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: به صورت جدی پیگیر مسایل و مشکلات خبرنگاران استان در حوزه های رفاهی و معیشتی از جمله در حوزه مسکن و بیمه هستیم.

مرادی همچنین با بیان اینکه کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب به نام استانی فرهنگی نامگذاری شده است افزود: افرادی باید مدیریت فرهنگی در استان را بر عهده بگیرند که دغدغه های مردم را بشناسند.

مرادی تغییر نگرش و نگاه مردم به وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی را یکی از برنامه های خود در دوران فعالیت در مجلس نهم دانست و گفت: حفظ و تقویت جایگاه نمایندگان مردم در دستور کار برنامه هایم بوده است.

وی به ایجاد شبکه نخبگان اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: از مشاوران و نخبگان استان در حوزه های مختلف مشورت گرفته ام و از این طریق مسایل و مشکلات استان را منعکس نموده ام.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.