در جریان سفر به مشهد؛

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با آیت‌الله شبیری زنجانی دیدار کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به مشهدمقدس با آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت­­‌وگو کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به مشهدمقدس با آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت­­‌وگو کرد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با آیت­‌الله شبیری زنجانی با یادآوری سوابق علمی وی گفت: شما را مرجع شناخت شخصیت­‌های اسلام و علم انساب می­‌دانیم و امیدواریم نسل جوان امروز و آینده از آثار جناب­عالی استفاده کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مواضع  محکم و عقلانی عالمانه آیت‌الله شبیری زنجانی در مسائل سیاسی و اجتماعی تشکر کرد و در پاسخ به سؤال وی که «هدف شما از تفسیر قرآن و نحوه نگارش آن چگونه بود؟»، گفت: هدف اصلی من آسان کردن تفسیرموضوعی قرآن بود تا هر محققی که می­‌خواهد درباره موضوعات مختلف تحقیق کند، بتواند از فهرست کامل موضوعات مطرح در قرآن، آسان و به سرعت بهره بگیرد و مقدمه آن تفسیر راهنماست و فهرست کامل موضوعی آن فرهنگ قرآن است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره نحوه تدوین گفت: پس از اینکه مشخص شده زندان من طولانی خواهد بود، اندیشه سابقم را با استفاده از آیاتی که حفظ بودم و نظم مورد نیاز را درذهنم ثبت کردم، چون در سلول انفرادی قلم و کاغذی برای یادداشت نبود.  ­

وی افزود: بعد از اینکه قسمتی از تفسیر را در زندان نوشته بودم، شبها در بند که همراهانی از فحول علما بودند، مباحث را مطرح می کردند و با استفاده از توانایی‌های علمی، موضوعات را تکمیل می کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چاپ کتاب تفسیر راهنما در 21 جلد و فرهنگ قرآن در 33 جلد گفت: مطمئناً با توجه به پیشرفت علمی بشر و تحولات روز دنیا، هنوز هم می توان کاملتر کرد و اکنون طرح تفسیرموضوعی جامع قرآن با کمک دوستانی در دست تهیه است.

آیت‌الله شبیری زنجانی نیز خطاب به هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه «به شما علاقه دارم»، گفت: در روایات داریم که مستحب است اگر شخصی به کسی علاقه دارد، آن را اظهار کند.


در ادامه، دیدار و درخواست آیت‌الله شبیری زنجانی به خصوصی ادامه یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار