تدوین نظام جامع آموزشی حوزه‌ علمیه تهران تا دو سال آینده

رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان تهران گفت: حوزه‌های علمیه استان تهران با پذیرش 2500 طلبه و با طرح‌های کلان و تحول گرایانه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان تهران صبح امروز 23 شهریور در نشست خبری آئین آغاز سال تحصیلی حوزه های استان تهران ضمن اعلام آمار پذیرش 2500 طلبه خواهر و برادر از میان 5000 داوطلب، این آمار را نسبت به سالهای قبل قابل توجه دانست و اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید نظام جامع حوزه علمیه استان تهران با شاخص‌هایی چون پژوهش محوری، استاد محوری مدرسه سالاری و همچنین استعداد و محوری به جای حافظه محوری تدوین می شود.

وی افزود: هم اکنون در حال تنظیم نظام‌نامه‌های  آموزش و پژوهش، مهارت، جذب، پذیرش، آزمون و شیوه نامه های پشرفت تحصیلی هستیم و ظرف 2 سال نظام جامع آموزشی به طور کامل تدوین می‌شود.

رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران تأکید کرد: با اجرای ابتکارات حاصل از تدوین نظام جامع ؛ سطح پژوهشی، مهارتی و معنوی حوزه ها ارتقاء خواهد یافت.

وی با اعلام ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 شهریور به عنوان آئین آغاز سال تحصیل 94 الی 95 بیان کرد: این مراسم که در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم و با شرکت جمعیتی بین 14 الی15 هزار نفری از طلاب و همچنین تعدادی از مسئولان فرهنگی، و‌کلای مجلس خبرنگاران و با حضور آیت الله جوادی آمل برگزاری می شود، در واقع آغاز رسمی سال تحصیلی خواهد بود به طوریکه از هفته گذشته کلاسهای حوزه دائر است.

آیت الله رشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه« آیا طلاب جذب شده پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود» گفت: اگر چه 11 درصد داوطلبان کشوری در تهران بود و امسال با 21 درصد افزایش داوطلبان مواجه بودیم اما برای پاسخ به نیازهای فرهنگی جامعه باید با افزایش 20 برابری به آغاز 300 هزار شاغل به تحصیل برسیم چرا که آمار کنونی می تواند به یک دهم نیازها پاسخ دهد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار محدود مدارس موجود یادآور شد: میانگین فضای آموزشی در مدارس علمیه 1000 متر است که در مقایسه با فضای آموزشی در یک دانشگاه درجه سه بسیار اندک است و علاوه بر مشکلاتی چون برخوردار نبودن حوزه ها از کتابخانه، سایت، هجره و خوابگاه مناسب و همچنین اغلب حوزه ها جزو بافت فرسوده است.

رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران از انجام رایزنی هایی با شهرداری برای ساخت 5 مدرسه جامع خبر داد و تصریح کرد: چنانچه بودجه لازم فراهم شود ظرف 2 سال این مدارس جامع ساخته خواهند شد.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار