گاف رئیس جمهور زیمباوه هنگام سخنرانی در پارلمان

"رابرت موگابه" به اشتباه تمام متن سخنرانی ماه گذشته خود را یک بار دیگر در پارلمان این کشور تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به  نقل از بی‌بی‌سی؛ "رابرت موگابه،" رئیس جمهور91 ساله زیمباوه، متن سخنرانی 25 دقیقه‌ای را که ماه پیش قرائت کرده بود بار دیگر در صحن پارلمان این کشور تکرار کرد.
مسن‌ترین رئیس جمهور جهان تا انتهای سخنرانی متوجه نشد دقیقا همین جملات را یک ماه قبل نیز ادا کرده است. مخالفان و منتقدان دولت مرکزی با استناد به همین گاف رئیس جمهور هشدار دادند موگابه بیش از حد پیر است و دیگر قادر نیست به مسئولیت‌های خود رسیدگی کند.

"جورج چارامبا،" سخنگوی رییس جمهوری زیمبابوه، درباره سخنرانی موگابه در پارلمان اینگونه توضیح داد: متن سخنرانی رابرت موگابه رییس جمهور زیمباوه در روز سه شنبه، متنی نبوده است که برای قرائت در پارلمان تنظیم شده بود. متن اشتباه از سوی دفتر ریاست جمهوری در اختیار رابرت موگابه قرار گرفت.

چارامبا ضمن ابراز تاسف از اشتباه صورت گرفته گفت: تدابیری برای جبران این اشتباه صورت گرفته است.

رادیو و تلویزیون زیمبابوه روز گذشته پخش مستقیم سخنرانی رابرت موگابه را در پارلمان به علت اعتراض احزاب مخالف ، قطع کرد.

پس از درگیری‌های خشونت‌بار که به مذاکره و در نهایت پایان حکومت سفیدپوستان در زیمباوه منتهی شد، این کشور را از استعمار انگلیس خارج کرد. موگابه در سال 1980 به عنوان نخست وزیر و سپس در سال 1987 به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. وی 35 سال متوالی ریاست دولت زیمباوه را برعهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار