90 درصد از قربانیان پهپادهای آمریکا، اهداف مد نظر نبوده‌اند

بر اساس اسناد جدید، بیشتر تلفات حملات پهپادی آمریکا در برخی از کشورهای جهان، غیرنظامیان بوده‌اند.

90 درصد از قربانیان پهپادهای آمریکا، اهداف مد نظر نبوده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، اسناد جدید نشان می دهد اکثر تلفات حملات پهپادی امریکا در برخی از کشورهای جهان از جمله افغانستان، سومالی و یمن غیرنظامیان بوده‌اند.

اسناد محرمانه جدید نظامی درباره برنامه ترور نظامی آمریکا در افغانستان، سومالی و یمن از ابعادی جدید درباره برنامه باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، در استفاده از حملات پهپادی و آن چه واشینگتن «کشتن هدفمند» می‌نامد، پرده برداشته است.

این اسناد که از سوی یک منبع آگاه «افشاگر»، بدون ذکر نام، ارائه شده است، روز پنج شنبه (23 مهر) در مرکز نشر آنلاین موسوم به «اینترسپت» (Intercept) در قالب یک گزارش هشت بخشی، تحت عنوان «اسناد پهپادها» (The Drone Papers )، منتشر شد.

بر اساس این سند فاش شده، در یک دوره پنج ماهه، 90 درصد از کشته‌شدگان حملات پهپادی آمریکا در سه کشور افغانستان، سومالی و یمن، اهداف مد نظر نبوده‌اند.

این افشاگر در اسناد جدید همچنین به جزئیات روند تصمیم گیری که به حملات پهپادی منجر شده و در نهایت به امضای رئیس جمهور آمریکا رسیده است، می‌پردازد.

سومالي، يمن، افغانستان، ليبي و پاکستان از جمله کشورهايي هستند که هدف حملات مرگبار هواپيماهای بدون سرنشين امريکايي قرار گرفته‌اند.

آمریکا ادعا می‌کند عملیات پهپادی که سیا عامل آن است، با هدف حمله به شبه نظامیان و ستیزه‌جویان صورت می‌گیرد، اما گزارش شاهدان و آمار و ارقام مقامات محلی نشان می‌دهند این حملات به تلفات گسترده غیرنظامیان منجر شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار