اصفهان؛

جايزه ملي براي طرح بهسازی محله جلفا

تندیس تجربه برتر اولین جایزه ملی "جستارکیفیت درتجربه بازآفرینی شهری"به حوزه نوسازی وبهسازی شهرداری اصفهان برای ارائه پروژه "بهسازی محله جلفا" اهدا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیرعامل سازمان نوسازی وبهسازیشهرداری اصفهانگفت: «جستارکیفیت درتجربه‌های بازآفرینی شهری»باهدف نهادینه کردن مفهوم کیفیت درحیات مطلوب شهری در کتابخانه ملی بر گزار شد.

 :حسین جعفری افزودایجاد چرخش در زاویه نگاه به بافت‌های تاریخي، فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی ‌و حاشیه‌ای شهرها و ترویج نگرش مثبت‌اندیشانه نسبت به دارایی‌ها و منابع این محدوده‌ها، توجه به نقاط قوت و فرصت های این محله ها، افزایش حساسیت جامعه نسبت به کیفیت های مغول مانده این محله است.

جعفری کمک به نهادهای ذی ربط برای شناسایی بهترین توانایي های این محدوده درحوزه کالبدی ها، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و برنامه ریزی برای استفاده از این توانايی ها را از دیگر اهداف این همایش دانست.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان تصریح کرد: در این مراسم در بخش تجربه‌های برتر در زمینه بازآفرینی شهری از مجموع ۱۳۰ پروژه رسیده به دبیرخانه جستارتعداد ۱۴ تجربه بازآفرینی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود:در بخش تجربه های بر تر در زمینه باز آفرینی شهری از مجموع 130 پروژه رسیده به دبیر خانه جستار ،14 تجربه باز آفرینی مورد تقدیر قرار گرفت.

جعفری بیان کرد: اسامی گروه های برگزیده این جایزه ملی در چهار حوزه "نوسازی مجموعه بافت تاریخی " ،"مرمت و استفاده مجدد از بناهای تاریخی" ،"بهسازی عرصه های همگانی در بافت تاریخی"،"سامان دهی سکونت گاه های غیر رسمی" از سوی هیات دوران اعلام شد.

وی افزود: بهترین تجربه ها به فعالیت های اطلاق می شوند که با ساختار مدیریتی صحیح و ابتکار عمل توانسته اند با مشارکت حداکثری و استفاده بهینه از منابع موجود در طرح به چهارچوب های توسعه پایدار وفادار باشند.

جعفری عنوان کرد: این جایزه به عنوان نخستین جریان فرهنگی در حوزه باز آفرینی شهری مطرح شده است و در میان جوایز مشابه بالاترین جایگاه را در سطح ملی خواهد داشت.

به گفته وی، هیات دوران تندیس تجربه برتر در اولین جایزه ملی "جستار کیفیت در تجربه های باز آفرینی شهری"را در حوزه بهسازی عرصه همگانی در بافت تاریخی به سازمان نوسازی و بهسازی شهردار ی اصفهان برای ارائه پروژه "بهسازی محله جلفا "اهدا کرد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.