کاهش بهای نفت در پی مازاد تولید

نگرانی سرمایه گذاران از اعلام افزایش ذخایر نفت خام آمریکا موجب شد بهای جهانی نفت بار دیگر کاهش یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات امروز بار دیگر کاهش یافت و سومین هفته متوالی کاهش بها را تجربه کرد. در معاملات امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه دسامبر (آذر)  با 63 سنت کاهش، 43 دلار و 5 سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت خام پایه اروپا) برای تحویل در مدت مشابه نیز 43 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 11 سنت رسید.
 
دولت آمریکا فردا – چهارشنبه - آمار هفتگی ذخایر نفت خام این کشور را منتشر خواهد کرد. این آمار شاخص مناسبی برای سنجش میزان تقاضا برای نفت از سوی نخستین مصرف کننده طلای خام در جهان است. کارشناسان پیش‌بینی می کنند این ذخایر بار دیگر افزایش پیدا کرده باشد.
 
"برنارد آو،"  کارشناس مسائل نفتی "آی جی مارکتز" در سنگاپور اعلام کرد: بهای نفت به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته نزدیک شده است زیرا مشکل عرضه مازاد همچنان ادامه دارد.
سرمایه گذاران احتمال می‌دهند ذخایر نفت خام آمریکا بار دیگر افزایش یافته باشد که به اشباع بازار منجر خواهد شد.
 
"فاتح بیرول،" رئیس آژانس بین المللی انرژی، روز گذشته در کنفرانسی در سنگاپور اعلام کرد وضعیت کنونی مازاد عرضه ممکن است تا اواسط سال آینده طول بکشد.
در پایان معاملات روز دوشنبه بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه دسامبر با 62 سنت کاهش، 43 دلار و 98 سنت رسیده بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر با 45 سنت کاهش، 47 دلار و 54 سنت معامله شده بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار