مصری خبر داد

حضور نماینده‌ای از مجلس در هیئت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نماینده‌ای از مجلس در هیئت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی حضور خواهد داشت.

حضور نماینده‌ای از مجلس در هیئت نظارت بر اجرای برجام شورای عالی امنیت ملی"عبدالرضا مصری" سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیئتی قوی در شورای عالی امنیت ملی به منظور نظارت بر اجرای برجام اظهار کرد: مسلما یکی از ارکان‌های ترکیب هیئت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه رئیس مجلس یکی از اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است، تصریح کرد: احتمالا نماینده‌ای از سوی لاریجانی در هیئت نظارت بر اجرای برجام حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: البته نمایندگان مجلس نیز می‌توانند خود نماینده‌ای را برای حضور در این هیئت انتخاب کنند و این موضوع به نظر رهبری انقلاب وابسته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: حضور نمایندگانی از سه قوه و همچنین نیروهای مسلح در هیئت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی لازم است زیرا در این صورت ترکیب قوی‌تری شکل خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه (29 مهر ماه) در نامه‌ای به روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسی‌های دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در مورد رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالی کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه 634 مورخ 19/5/94 شورای عالی امنیت ملی را با رعایت موارد و الزاماتی تأیید کردند.

همچنین ایشان در یکی از موارد این نامه به دلیل وجود پيچيدگي‌ها، ابهام‌ها در متن برجام و نيز گمان نقض عهد، تخلفات و فريبكاری در طرف مقابل بويژه از سوی آمريكا، لزوم تشکیل يك هيئت قوی، آگاه و هوشمند را برای رصد پيشرفت كارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در نامه به آن اشاره شد را در شورای عالی امنيت ملی خواستار شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار