روسیه: گروه 100 ملیتی داعش آسیای میانه را تهدید می کند

« آلکساندر بورتنیکوف» مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: شهروندانی از 100 کشور در صفوف داعش می جنگند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، بورتنیکف امروز (چهارشنبه) در نشست مقام های امنیتی و اطلاعاتی 11 کشور عضو اتحادیه کشورهای مستقل همسود گفت: 40 درصد نیروهای خارجی داعش به صورت مزدور برای جنگ اجیر شده اند.

رییس سازمان «اف اس بی» همچنین با هشدار به نمایندگان کشورهای شرکت کننده در نشست امنیتی مسکو، بر لزوم تقویت تدابیر مرزی برای جلوگیری از خطر نفوذ داعش و دیگر گروه های تروریستی و مسلح از جمله طالبان تاکید کرد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را سازماندهی و اجرا کردند که اکنون افزون بر سوریه مناطق وسیعی از ختک عراق را نیز اشغال کرده اند.

11 کشور عضو جامعه همسود متشکل از جمهوری های شوروی سابق براساس ابتکار روسیه و برای مقابله با تهدیدهای تروریسم و جلوگیری از بازگشت تروریست های افراطی و تکفیری از سوریه و عراق به کشورهای منطقه، طرح ضدتروریستی گسترده ای را اجرا می کنند.
براساس برنامه اقدام مشترک مصوب نشست اخیر سران همسود در قزاقستان که پس از تصویب در پارلمان کشورهای عضو اجرایی خواهد شد، بیشترین تمرکز سازمان های امنیتی و ماموران پلیس بر کنترل مناطق مرزی بویژه کشورهای هم مرز با افغانستان است.

براساس محورهای این سند اجرای اقدامات سازمان یافته و جمعی در باره کنترل مرزها از سال 2016 آغاز می شود که تا سال 2020 به صورت یکپارچه عملیاتی خواهد شد تا احتمال هرگونه نفوذ تروریستی و تردد مرزی تروریست ها قطع شود.

تشکیل گروه های حرفه ای ویژه مرزبانی، ثبت شبانه روزی وقایع در مرزها، کسب و جمع بندی اطلاعات همراه تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی احتمال وقوع بحران های تروریستی در مناطق مرزی از اهداف طرح هماهنگ بین 11 کشور همسود است.

اتحادیه کشورهای همسود شامل روسیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان است.

اوضاع افغانستان یکی از دلایل اصلی نگرانی کشورهای همسود است که با توجه به حضور گروه های مسلح و تروریستی در مناطق مرزی این کشور، درصدد جلوگیری از گسترش آن هستند.
شمار اتباع کشورهای مستقل همسود در صفوف تروریست ها بین 5 تا 7 هزار نفر اعلام شده که تعداد شهروندان روسی بیش از 2 هزار نفر برآورد می شود و بیشتر از ساکنان مناطق قفقاز بویژه چچن هستند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار