اگر فیلم‌نامه خوب باشد، در فیلم کوتاه هم بازی می‌کنم

کوروش سلیمانی با بیان اینکه اگر یک فیلم کوتاه دارای ویژگی‌های حرفه‌ای خاص این‌گونه سینمایی باشد، منعی برای حضور در آن نمی‌بینم، افزود: تولید فیلم کوتاه حرفه‌ای کار آسانی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ این بازیگر سینما و تئاتر که تجربه بازی و ساخت فیلم کوتاه را دارد، با ابراز تأسف از این تفکر که عده‌ای فیلم کوتاه را پلی برای ورود به دنیای فیلم بلند قلمداد می‌کنند، اظهار داشت: «این تلقی نادرستی است. به نظر من تولید فیلم کوتاه حرفه‌ای کار آسانی نیست و بازیگری آن نیز تکنیک‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. من در دوره‌ای فعالیت بیشتری در ایفای نقش آثار فیلم کوتاه داشتم، اما مدت‌هاست که فیلم‌نامه خوبی به دستم نرسیده است. اگر درگیر حضور در پروژه تئاتر و فیلمی نباشم و فیلم‌نامه نیز ویژگی‌های یک کار جدی را داشته باشد، ابایی از حضور در آثار کوتاه ندارم.»

بازیگر مجموعه «نرگس» در پاسخ به این سؤال که حضور بازیگران حرفه‌ای در فیلم‌های کوتاه چگونه است و آیا می‌توان از عناصر حرفه‌ای فیلم‌سازی در ساخت آثار کوتاه بهره جست؛ پاسخ داد: «بله این اتفاق افتاده، من و بسیاری از دوستانم در فیلم‌های کوتاه بازی کرده و خواهیم کرد. اما اصل قضیه برمی‌گردد به اینکه فیلم کوتاه را یک گونه مهم و اساسی در فیلم‌سازی تلقی کنند؛ چه در مقام کارگردانی و تولید و چه در مرحله بازیگری. اگر این‌گونه باشد همکاری‌های بسیار خوبی می‌تواند رخ دهد.»

سلیمانی در ادامه با توجه به تولیدهای ضعیفی که درزمینه فیلم کوتاه اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: «تولید فیلم‌های کوتاه معمولاً با بودجه‌های اندکی صورت می‌گیرد و شاید یکی از دلایلی که بازیگران حرفه‌ای‌تر تمایل کمتری به حضور در آثار کوتاه دارند، جنبه مالی قضیه باشد. اما برخی دوستان نیز بدون چشمداشت مالی و یا با حداقل دستمزد در این آثار حضور می‌یابند.»

کارگردان فیلم کوتاه «پیرمرد، ساعت، زندگی» با بیان اینکه ویژگی‌های هنری یک فیلم کوتاه می‌تواند تأمین‌کننده نظر یک بازیگر حرفه‌ای باشد، در توضیحی بیشتر افزود: «فیلم کوتاه یک گونه فیلم‌سازی جدی و مهم است که تمام عناصر حاضر در آن رویکردی مینی‌مالیستی و کمینه‌گرایی دارند.»

سلیمانی تأثیر برگزاری جشنواره‌ها در شکل‌گیری حرفه‌ای‌تر فیلم کوتاه را قابل‌توجه ذکر و تصریح کرد: «جشنواره‌ها تنها محملی هستند که فیلم‌ساز فیلم کوتاه می‌تواند اثر خود را ارائه کند و دیده شود. هرچند گروه سینمایی هنر و تجربه نیز با رویکرد توجه به این نوع آثار سانس‌هایی را برای عرضه مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه فراهم آورده که قابل‌تقدیر است.»

گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران از 20 الی 26 آبان ماه در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار