سوال‌های متداول شهروندخبرنگاران

در این گزارش قصد داریم با پاسخ به سوال‌های متداول شهروندخبرنگاران، ابهاماتی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد را برطرف کنیم.

سوالات متداول شهروندخبرنگارانبه گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوالات فراوان و اغلب تکراری به صورت روزانه از سوی شهروندخبرنگاران برای ما ارسال می‌شود که در این گزارش قصد داریم به ابهاماتی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد، پاسخ دهیم.




سوال: این سرویس برای چیست؟
پاسخ: سرویس شهروندخبرنگار با هدف دریافت خبرها، سوژه‌ها و رخدادهای جالبی که روزانه با آن‌ها مواجه می‌شوید، شکل گرفته است.

سوال: از چه طریقی می‌توانیم این سوژه‌ها برای سرویس شهروندخبرنگار ارسال کنیم؟
پاسخ: شما می‌توانید با ذخیره کردن شماره 09303001947 در تلفن همراه خود به عنوان مخاطب، فیلم‌ها و تصاویر خود را از طریق نرم افزار تلگرام برای ما ارسال کنید.

سوال: چه تصاویر و فیلم‌هایی قابلیت انتشار دارند؟
پاسخ: فیلم‌ها و تصاویری که خود شما آن‌ها را تهیه کرده باشید و پیشتر در جایی منتشر نشده باشند.

سوال: آیا می‌توان فیلم‌ها و تصاویر جالبی که در کانال‌های دیگر با آن مواجه می‌شویم را برای شما ارسال کنیم؟
پاسخ: خیر، تصاویری که پیشتر در جای دیگری منتشر شده باشند، قابلیت انتشار در سرویس شهروندخبرنگار را ندارند.

سوال: امکان تبادل لینک یا تبلیغ در کانال شما وجود دارد؟
پاسخ: خیر، امکان تبلیغ یا تبادل لینک در کانال باشگاه خبرنگاران جوان وجود ندارد. این کانال فقط برای انعکاس خبرها و گزارش‌های باشگاه خبرنگاران جوان است.

سوال: شما برای ما فیلم، عکس و خبر ارسال می‌کنید؟
پاسخ: خیر، برای اطلاع از آخرین اخبار باید به کانال باشگاه خبرنگاران جوان به شناسه yjcnewschannel@ مراجعه کنید. اگر با کلیک بر روی این لینک در تلگرام، کانال باشگاه خبرنگاران باز نشد، این نشان دهنده قدیمی بودن تلگرام شماست و باید آن را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

سوال: تصاویر و فیلم‌های ما در کجا منتشر می‌شوند؟
پاسخ: فیلم‌ها و تصاویر شما بعد از بررسی و بازبینی در سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به آدرس
https://www.yjc.ir/fa/freereporter منتشر می‌شوند.

سوال: آیا فیلم‌ها و تصاویر ارسالی ما از تلویزیون پخش می‌شوند؟
پاسخ: تصاویر تنها بر روی سایت باشگاه خبرنگاران منتشر می‌شوند اما روزانه تعدادی فیلم برای پخش از تلویزیون انتخاب می‌شوند. این فیلم‌ها در ساعت 17 از شبکه خبر  و در ساعت 19:15 دقیقه از شبکه یک پخش می‌شوند.

سوال: این فیلم‌ها با چه اسمی منتشر می‌شوند؟
پاسخ: فیلم‌ها و تصاویر با اسم شما منتشر و پخش می‌شوند اما در صورتی که تمایلی به انتشار نام خود ندارید از عنوان «شهروندخبرنگار» استفاده می‌شود.

سوال: چرا سوژه ما ترتیب اثر داده نشد؟
پاسخ: اگر سوژه‌های شما دارای شواهد کافی از جمله فیلم و عکس نباشند امکان انتشار در سایت و پخش در تلویزیون را نخواهند داشت البته سوژه‌هایی که شما به صورت خبر مکتوب ارسال می‌کنید امکان انتشار در سرویس شهروندخبرنگار را ندارند اما برای پیگیری به سرویس‌های دیگر باشگاه خبرنگاران جوان منتقل می‌شوند تا از آن‌ها گزارش تهیه شود.

سوال: آیا عکس فرزندانمان در سایت شما منتشر می‌شود؟
پاسخ: خیر، فیلم‌ها و تصاویری ارسالی شما باید گزارشی از یک موضوع و دارای بار خبری باشد در نتیجه تصاویر خانوادگی، عکس‌های یادگاری و تصاویر فرزندان شما در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر نخواهد شد.

سوال: چرا پیام ارسالی ما خوانده نشد؟
پاسخ: روزانه تعداد بسیار زیادی پیام از سوی شما مخاطبان برای ما ارسال می‌شود که مشاهده تک تک این پیام‌ها و یافتن تصاویر و فیلم‌هایی که قابلیت انتشار دارند زمان‌بر است به همین خاطر امکان دارد پیام‌های شما با کمی تأخیر دیده شود.

سوال: چطور می‌توانیم به بهتر دیده شدن پیام خود کمک کنیم؟
پاسخ: همراه فیلم‌ها و تصاویر خود اسم خودتان، اسم محل فیلم‌برداری (شهر، روستا، استان) و توضیحی در مورد سوژه ارسالی خود بفرستید. گفتنی است نیازی به دریافت پاسخ از سوی سرویس شهروندخبرنگار نیست. شما فیلم‌ها و تصاویر خود را برای سرویس شهروندخبرنگار ارسال کنید. در صورتی که سوژه شما قابلیت انتشار داشته باشد، منتشر می‌شود یا از شما برای کسب اطلاعات بیشتر سوالاتی پرسیده خواهد شد. از این رو، نیازی نیست منتظر پاسخ از سوی سرویس شهروندخبرنگار باشید.

سوال: ما سوژه‌ای داریم که فیلم یا عکسی ندارد، چطور می‌توانیم آن را به شما اطلاع دهیم؟
پاسخ: شما می‌توانید متن پیامتان را آماده کنید و به همراه مشخصات و شماره تماس خود برای ما بفرستید. این پیام‌ها بعد از بررسی اولیه در اختیار سرویس مربوطه قرار می‌گیرد تا گزارشی از آن تهیه شود.

سوال: چه سوژه‌هایی برای ارسال مناسب است؟
پاسخ: شما می‌توانید برای مشاهده نمونه‌های ارسالی دیگران و آشنا شدن با فیلم‌ها و تصاویری که برای انتشار مناسب هستند، به صفحه شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به نشانی https://www.yjc.ir/fa/freereporter مراجعه کنید. روزانه تعداد زیادی فیلم و تصویر از سوی شهروندخبرنگاران ما از سراسر کشور در این صفحه منتشر می‌شود.



در پایان باید گفت جهان امروز وابستگی غیر قابل انکاری به رسانه دارد؛ البته رسانه‌ها از شکل سنتی خود در به دست آوردن اطلاعات و انتشار خبر فاصله گرفته و به سوی روش‌های جدیدی از جمله "هر انسان یک رسانه" است، گام نهاده‌اند و از همین جهت شهروندان یک جامعه منبع قابل اعتماد به دست آوردن خبر به حساب می‌آیند.

راه اندازی سرویس شهروندخبرنگار در راستای به دست آوردن اخبار و اطلاعات به صورت مستقیم و بی واسطه از مردم است که شما مخاطبان گرامی از زمان راه اندازی این سرویس توانسته‌اید تصاویر و فیلم‌هایی را برای ما ارسال کنید که با استقبال بسیار گسترده جریان رسانه‌ای کشور مواجه شده که به اعتلای آگاهی و بالا رفتن سطح رسانه‌ای در کشورمان کمک کرده به همین خاطر از بذل توجه شما به سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بسیار سپاسگزاریم.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
باسلام خسته نباشی من کار گر هستم پول مارو میخور ندن کفش کار هم نمی دن مرخصی نمیدن نه‌حق زن نه حق خاربار به حرف های ما گوش نمیدن رفتیم اداره کار جواب نداند این پیام راپخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
باسلام خسته نباشید من از استان آذربایجان شرقی شهرستان جلفا من کاگر پیمان کار هستم حوق مارا درست نمیندن نه عیدی نه حق زن نه حق خار بار تعطیل نداریم نه مرخصی می‌دن خواهش میکنم این پیام راپخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر وفا
۲۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم جواب بدین باید چیکار کنم من روش ازاد سازی مستقیمو انتخاب کردم ولی نفهمیدم کد رهگیری رو یادداشت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من دسترسی به هیچ کجا ندارم این را بگویم کاش شماره ای بزارید از محیط کار خطرناک خود گزارش دهیم من در داروخانه کار میکنم والرژی دارم وسرفه مداوم وبا یک ماسک ساده ودستکش که خودم خریداری کرده ام در مقابل بیمارها وبسیار نگرانم وکارفرمایمان روز تعطیل هم باز میکند تورو خدا داروخانه ها رو تعطیل یا تدبیری بیاندیشن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرهمند
۲۱:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
با سلام. اینکه اداره اوقاف اومده زمین های مزروعی و گاوداری هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ملارت واقع در روستای امیرآباد که مختص آموزش دانش آموزان است پلمپ کرده و مانع از آموزش عملیاتی دانش آموزان شده، این با کدوم ماده واحده ی قانونی و مسائل شرعی سنخیت دارد؟ مگر فلسفه وجودی اوقاف استفاده از خیرات در راستای شکوفایی و پیشرفت نیازمندان محروم جامعه نیست؟ کدام جایگاه بهتر از مصرف خیرات و وقف ها در آموزش طالبان علم می تواند باشد؟ لطفا در حل مشکلات ایضایی فوق الذکر همیارمان باشید وبه سمع و نظر مسئولین امر بخصوص رهبر معظم انقلاب برسونید.متشکرم
United States of America
محمد
۲۳:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام‌از‌رباط‌کریم‌‌درود‌اقا‌روستای‌الارد‌مهستان‌نوزده‌یه‌مسیر‌بسیار‌طولانی‌بنبست‌خطر‌ناک‌حادثه‌ساز‌به‌شهردار‌دعا‌کنیم‌دلش‌به‌رحم‌بیاد‌‌‌‌یه‌فکری‌به‌حال‌‌مردم‌که‌دیگه‌خسته‌شدن‌فکری‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
سلام
با مشوقي كه به دخترم از سوي موسسه پارسه دائر بر پنج روز اقامت در كيش اهداء گرديده بود عازم سفر كيش شدم ابتدا پس از طي مسافت از رفسنجان به كيش طي طريق نمودم با عوارض هفت صد هزار توماني رواديد ورود براي اقامت محدود و تعيين شده در كشور خودم مواجه شدم سپس با سيل جمعيت معترضي كه به اين رواديد و عوارض معترض بودند مواجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
تعدادی از اهالی محله چهار سو آجری خواجو اصفهان
۱۰:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
یک بقعه است با مغازه های ویران شده اطراف آن و احتیاج به سنگ فرش و تعمیر اساسی دارد . به شهرداری و میراث فرهنگی که مکاتبه شده ولی متاسفانه پاسخگو نمی باشند . شما همت کنید در این ماه مبار ک رمضان . خدا خیرتان دهد.
Netherlands
خوزستانی
۲۱:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام چرا سازمان برق دیربه مشکلات برقی مردم رسیدگی میکنه کنتور برق خانه یک ساعته خرابه جرقه زده یک ساعته زنگ زدیم ولی هیچکس نیومده
Iran (Islamic Republic of)
Esmaeil azadi
۱۸:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
شما بهترینیید
Iran (Islamic Republic of)
پیام بابکی زاده
۰۹:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام من پیام بابکی زاده سرباز سپاه هست یک درخواست از شما داشتم که من را از سربازی معاف کنید....
Iran (Islamic Republic of)
پیام بابکی زاده
۰۹:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام من پیام بابکی زاده سرباز سپاه هست یک درخواست از شما داشتم که من را از سربازی معاف کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
سلام درود بر همه عزیزان هم وطنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کشاورز
۰۰:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
ترو خدا درباره این قانون جدیدی که قرار بود به فرزندان ایثار گران کسر میدن یه تحقیقی کنید من سرباز مرزم واقعا دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر یوسفی مطلبی
۱۱:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام لطفایک فیلم ازاین برف تهران ازبالای برج میلاد تهیه نماید ازتتمام تهران که دردید.دوربین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
زودتر به سوالات قبلی ما پاسخ بدید و پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام درود بر همه عزیزان هم وطنم
Kuwait
حسن
۱۷:۲۷ ۱۵ دی ۱۳۹۶
برنامه سروش در خارج از کشور کد تایید متاسفانه ارسال نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۲:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام ببخشید در شهرستان مریوان خبرنگار نمیخواید
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۲۱:۲۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام طبق هم ارزی جدیدکه تصویب شده ما فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته اگر صلاحیت طراحی را در نظام مهندسی بگیریم تا پایه ۳ بیشتر نمیتوانیم ارتقاپایه بدهیم
درصورتی که ما با کارشناسی های پیوسته هیچ تفاوتی نداریم و دروس اصلی و پایه هردو یکسان بوده حتی اگر غیرهمسانی در دروس ما رخ داده باشد این مصوبه نباید شامل حال ورودی های ده سال پیش گرددچرا که مصوبه ای دراون تاریخ مبنابرمحدودیت ماوجود نداشته و این الان قابل اعتراض است برای ما
لطفا رسیدگی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حسین باقری
۱۱:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
در مورد پراید قاتل ؛ میخواستم بگم چرا چرا چرا تولید پراید متوقف نمیشه .باید چند نفر از عزیزای ما بمیره یا نقص عضو بشه چرا این قاتل را جمع نمیکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
سلام بنده با سه فرزند و همسرم و مادرم بدون شغل وکار اموراتمون با یارانه میگذره و تحت تکفل هیچ نهادی نیستم نه بهزیستی و نه کمیته امداد لطفا پیگیر مشکلات ما شوید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا پارسامهر
۲۲:۵۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام .ببخشید میخواستم بپرسم کسانی که 4.5سال از ازدواجشون گذشته وبه دلایلی واهی از قبیل نپذیرفتن ضامن موفق به دریافت وام ازدواج نشدن والان ضامن پذیرفتن چرا نمیتونن وام ازدواجشون رو بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
عباس فرج وند
۲۰:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب
Iran (Islamic Republic of)
عباس فرج وند
۲۰:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب.
Iran (Islamic Republic of)
عباس فرج وند
۲۰:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام.
Iran (Islamic Republic of)
خانم کریمیان
۰۰:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام شما که میگوییددرمصرف آب صرفه جوییی کنید ظاهرا عده ای میخواستند از آب آشامیدنی از لوله اصلی آب ببرند برای باغ وگلخانه اهالی روستای شرودان شهرستان فلاورجان اصفهان نادانی کردند ولوله ها را اتش زده اند حالا ظاهرا باز داشتند کارشان غلط بوده یک سوال برایم پیش آمده عدهای که از انشعاب اصلی آب خریدند مجاز بودند آب آشامیدنی را برای گلخانه استفاده کننند در این بی ابی تازه انقدر دم کلفت بودند که زود اهالی روستارا بازداشت کردند
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۵:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
همچی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۵:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
همچی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۶:۲۹ ۲۶ تير ۱۳۹۶
سلام روستای گروه از توابع بخش راین استان کرمان باجمعیت بالای1000نفروبا داشتن چند روستا در کنارهم وبا توجه به اینکه چندین سال است همه مردم حداقل یک سیم کارت ایرانسل دارند ونیاز شدید به شبکه ایرانسل دارندازپوشش شبکه ایرانسل برخوردار نییست ومردم از پوشش اینترنت همراه اول ان هم در بهتربن حالتEاست وسرعت بسیار پایینی داردوکثر سایت های اینترنتی را باز نمی کند ودراین روستاهاخبری از اینترنت 3gو4g نییست لطقا مسولان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۶
همه چيز عاليه
Iran (Islamic Republic of)
مارس عبادی
۱۸:۱۸ ۱۷ تير ۱۳۹۶
من کارشناس علوم ارتباطات روزنامه نگاری هستم و چند سال است مدرک خود را کسب کردم و دوران سربازی را هم به پایان رساندم و متاهل ودارای دو فرزند میباشم و در حال حاضر بکار میباشم از شما درخواست میکنم با عوامل ذیربط مشکل بنده را در جریان بگذارید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
با سلام به مادر من که دارای 82 سال سن میباشد در خیابان عفیف اباد حمله شده و طلا ایشان را بعد از مقاومت از کردن ایشان کنده طوری که ایشان بسیار اسیب دیده اند و در کلانتری ولی عصر پرونده تشکیل شده ول تقاضای بنده این است که در منطقه عفیف اباد یک مجتمع تحاری وجود دارد بنام ستاره و حافظ که تامین پارگینک ندارد و کلیه موتور سوارها موتور خودشان جلوی بانک صادرات ودر پیاده رو پارک میکنند از این رو چند سال است مردم این منطقه به شهرداری منطقه 1 شکایت کردند به کلانتری بارها شکایت کردند که پلیس و نیروی انتظامی در این منطقه هیچ اشرافی ندارند علی الخصوص در روزهای تعطیل ........چند بار دیگر مردم باید شکایت کنند که مسئولین به خودشان بیایند که این منطقه دارد به یکی از خطرناکترین منطقه شیراز تبدیل میشود اگر پاسخی در خور مردم این منطقه از نیروی انتظامی و شهرداری منطقه یک ارائه نشود مردم این منطقه حهت امنیت خود و خانواده خود به مراجعه بالاتر شکایت کرده و ان را رسانه ای خواهیم کرد زمان از ثانیه شروع میشود با تشکر .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
همه چيز عاليه
آخرین اخبار