سمنان؛

برگزاری نخستین آیین گرامیداشت سالروز شهادت امامزاده یحیی(ع) امروز در سمنان

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری نخستین آیین گرامیداشت سالروز شهادت امامزاده یحیی‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،امیر علی عموزاده گفت: بر اساس نقل‌های تاریخی، امامزاده یحیی(ع) در روز بیست و سوم ماه صفر توسط مأموران مأمون عباسی به شهادت رسیده و آرامگاه این امامزاده واجب‌التکریم، از دیرباز مورد احترام مردم شهر سمنان بوده است.

وی اظهار داشت: آئین گرامیداشت سالروز شهادت این امامزاده واجب‌التکریم، امروز، چهاردهم آذرماه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، همراه با مدیحه‌سرایی و سخنرانی در شبستان حرم مطهر این امامزاده برگزار می‌شود

به گفته وی قاریان ممتاز استانی نیز در این آیین که یکی از ویژه‌برنامه‌های دهه آخر ماه صفر به شمار می‌رود، به قرائت قرآن می پردازند.

وی از عموم شهروندان شهر اخلاق و ارادتمندان به ساحت آستان مقدس امامزاده یحیی‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) دعوت کرد تا در این آیین معنوی شرکت کنند.

آیین گرامیداشت سالروز شهادت امامزاده یحیی‌بن‌موسی‌کاظم(ع) به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان وبا مشارکت و همکاری آستان مقدس این امامزاده، اداره اوقاف و امور خیریه و شورای اسلامی شهر سمنان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.