اصفهان؛

تردد روزانه 15 هزارخودرومتخلف درمحدوده طرح زوج وفرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به طور میانگین روزانه حدود 15 هزار خودروی متخلف وارد مسیرهای ممنوعه زوج و فرد می‌شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان علیرضا صلواتی ، افزود: طرح زوج و فرد خودروها از نیمه شهریور ماه سال جاری همراه با نصب سیستم مکانیزه و هوشمند نظارت بر ترافیک فعال شد که تاکنون آمار ورود خودروهای غیرمجاز به مسیرهای مشخص شده زوج و فرد متغیر بوده است.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در اصفهان عمدتا با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اجرا شد تا مردم مطلع شوند که تخلف‌هایشان به طور دقیق ثبت می‌شود؛ ادامه داد: سیستم کنترل و نظارت ترافیکی صرفا شامل دوربین‌های زوج و فرد نیست و دوربین‌های خط عابر پیاده و سرعت در اتوبان را نیز دربرمی‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: به طور میانگین روزانه حدود 15 هزار خودروی متخلف وارد طرح زوج و فرد می‌شوند که پلاک این خودروها به صورت گسترده در سیستم‌های مکانیزه ثبت و اعمال قانون خواهند شد و بسته به نوع جریمه هر خودرو، بخشی از اعمال جرایم به صورت پستی و برخی دیگر به صورت پیامکی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز توسط دوربین‌های چهارراه‌ها عنوان کرد: تمامی تخلفات عبور از چراغ قرمز و نقض خطوط عابر پیاده از طریق این دوربین‌ها ثبت می‌شود که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.rahvar120.ir از تخلفات و جرایم رانندگی خود مطلع شوند.

صلواتی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با ارسال کد VIN مندرج بر روی کارت خودرو به سامانه پیامکی 1101202020، میزان جرایم تخلفات خود را استعلام و یا با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و دریافت نسخه چاپی خلافی از مقدار هزینه تخلفات خود مطلع شوند.

وی اظهارداشت: در ادامه اجرای طرح کنترل و نظارت مکانیزه ثبت تخلف خودرو، تعداد دوربین‌های هوشمند ثبت سرعت در اصفهان اضافه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: شهروندان باید به تابلوها و علائمی که در طول مسیر اتوبان‌های سطح شهر نصب شده دقت کنند تا دچار تخلف سرعت غیرمجاز نشوند؛ همچنین مسیرهایی برای تردد اتوبوس‌های تندرو وجود دارد که حتی در برخی از آنها مثل زیرگذر خیابان احمدآباد علائم خاصی مشخص نشده که در صورت عبور خودرو از آن مسیر، تخلف از طریق دوربین ثبت شده و جریمه اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌هایی در طول اکثر مسیرهای خطوط BRT نصب شده که در صورت عبور خودرو، این دوربین‌ها با تصویربرداری از پلاک آن خودرو، جریمه‌ بالایی را ثبت و لحاظ می‌کند؛ اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر مردم نسبت به سیستم مکانیزه ثبت تخلف هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور صورت گرفته تا مردم بتوانند از روش‌های مختلف میزان جرایم خود را مشاهده کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.