ادامه اشغال یک ساختمان دولتی در ایالت اورگن آمریکا بوسیله افراد مسلح

افراد مسلحی که از دیروز یک ساختمان دولتی در ایالت اورگن آمریکا را به اشغال خود درآورده‌اند، حاضر به ترک این محل نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، گروه مسلحی که دیروز یک ساختمان دولتی در ایالت اورگن آمریکا را به اشغال خود درآورد، همچنان در ساختمان مذکور حضور دارد و اعلام کرده است اگر لازم باشد تا ابد در این مکان می‌ماند. اقدام مذکور، در اعتراض به بازداشت دو دامدار که متهم به سوزاندن اراضی دولتی هستند، انجام می‌گیرد.


«آمون باندی،» رئیس این گروه شبه‌نظامی، دیروز به یک روزنامه محلی گفت: من و دو نفر از برادرانم در میان ده‌ها نفری هستیم که اقامتگاه ملی حیات وحش آمریکا را به اشغال درآورده‌ایم. احساس می‌کنم در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که اگر هم‌اکنون اقدامی مناسب انجام ندهیم و موضع خود را محکم نکنیم، دیگر هرگز قادر به انجام این کار نخواهیم بود.


دو دامداری که اشغال این ساختمان در اعتراض به بازداشت آن‌ها صورت گرفته است، پدر و پسری 73 و 46 ساله هستند. آن‌ها سه سال پیش محکوم به آتش زدن تعدادی از اراضی متعلق به دولت شدند و به ترتیب دوران محکومیت 3 ماهه و یک ساله خود را گذراندند. اما یک قاضی پس از بررسی‌های دوباره به این نتیجه رسید که دوران محکومیت آن‌ها کوتاه بوده است و خواستار بازگرداندنشان، برای گذراندن یک دوره 4 ساله دیگر در زندان شد.


منتقدان دولت، مسئولان امنیتی را به انفعال و برخورد ملایم با این گروه متهم می‌کنند. آن‌ها همچنین از رسانه‌ها به دلیل پوشش ندادن دقیق اخبار مربوط به این حادثه، انتقاد کرده‌اند. پلیس با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست تا حل شدن مشکل، از ساختمان مذکور دوری کنند. هنگام اشغال این ساختمان، هیچ یک از کارکنان آن حضور نداشتند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار