ادعای جدید سعودی‌ها برای بی‌گناه جلوه‌دادن خود در اعدام شیخ نمر

العربیه پس از اعتراضات جهانی به اقدام آل‌سعود در اعدام روحانی مبارز شیعه به مصاحبه با مقام قضایی عربستان پرداخت و اتهاماتی را به شیخ نمر وارد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ شبکه تلویزیونی العربیه پس از به راه افتادن موج نفرت و اعتراض و تظاهرات به اقدام سعودی‌ها در اعدام شیخ نمر -روحانی مبارز عربستانی-  به مصاحبه با دبیرکل شورای عالی قضایی این کشور پرداخت و اتهاماتی را به شیخ نمر وارد کرد.
«سلمان نشوان» دبیرکل شورای عالی قضایی عربستان سعودی گفت: دستگاه قضایی عربستان سعودی احکام شریعت اسلامی و شرع خداوند را بر اساس کتاب خدا و سنت اجرا می کند. نظام حکومتی تصریح کرده است که عربستان یک کشور اسلامی است و بر استقلال قوه قضائیه تاکید دارد.

وی با انتقاد از مداخله های خارجی در کار دستگاه قضایی عربستان گفت: نمر النمر یک شهروند سعودی بود و هیچ طرف خارجی نمی تواند در محاکمه او مداخله کند.

وی ادعا کرد النمر به خودروی پلیس حمله کرده بود. وی به بحران آفرینی اقدام می‌کرد و در خطبه‌های نماز خواستار خروج علیه حاکم وقت شده بود.

وی مدعی شد: النمر در جریان تحقیقات و بازجویی ها به جنایات خود در برابر دستگاه قضایی اعتراف کرده بود . محاکمه او به شکلی علنی صورت گرفت و در این جلسه افراد متخصص و ذیربط ، روزنامه نگاران و سازمانهای حقوق بشری نیز حضور داشتند.

وی با کنار هم قرار دادن شیخ النمر و فارس الشویل سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی گفت: اتهامات وارده به هردوی این افراد مشابه یکدیگر بود و دستگاه قضایی عربستان تفاوتی میان سنی و شیعه قائل نیست.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ دی ۱۳۹۴
این خداوندی که اینا بر اساس اون حکم صادر میکنند کجاست ؟ تل آویو یا واشنگتن
آخرین اخبار