نبرد نیابتی در فضای سایبر

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا:«بر اساس تحلیل کارشناسان امنیتی، هم‌اکنون یک جنگ نیابتی در فضای سایبری در حال انجام است. ظهور این جنگ سبب شده تا مؤسسات خارجی فراوانی علیه شبه نظامیان سایبری وابسته به پوتین در فضای مجازی وارد عرصه رقابت شوند.»

نبرد نیابتی در فضای سایبربه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در گزارشی با اشاره به آغاز جنگ نیابتی بین روسیه و غرب در فضای سایبری گفت: «شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد موج گسترده‌ای از حملات سایبری پیچیده، ملت‌های مختلفی را هدف قرار می‌دهد که اهدافی در تضاد با مواضع مسکو دارند. این نشان دهنده آن است که گروهی از هکرهای میهن پرست اروپای شرقی از حملات سایبری برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک روسیه استفاده می‌کنند.»

فاکس نیوز در ادامه می‌نویسد: «منابع اطلاعاتی نشان می‌دهند که شبه نظامیان سایبری در روسیه، همانند نیمه دیگر دولت پوتین فعالیت می‌کنند. علاوه بر این کارشناسان آمریکایی معتقدند که دولت روسیه با گروه‌هایی در ارتباط است که ابزارهای بسیار مخرب حملات سایبری را در اختیار دارند و دولت از طریق مجامع زیرزمینی از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند.»

به نظر می‌رسد در تمامی گزارش مذکور، فاکس نیوز در تلاش است تا با نسبت دادن حملات مخرب سایبری به روسیه، علاوه بر وارد کردن فشار هر چه بیشتر به پوتین و متحدانش در منطقه، اجماعی جهانی علیه دولت روسیه به راه بیندازد. نسبت دادن حملاتی نظیر حملات مخرب سایبری چند ماه اخیر علیه ناتو، حمله به شبکه 5 تلویزیون فرانسه، حملات مکرر به وزارتخانه‌های دولتی آلمان و حملاتی از این دست، مهر تأییدی بر این مطلب است.

در بخش‌های دیگری از گزارش فاکس نیوز آمده است: «ایالات متحده در لیست کشورهای قربانی این حملات قرار دارد. نکته قابل‌تأمل در این میان، این است که بلافاصله بعد از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه بر سر منطقه کریمه، بخش‌های دولتی و اقتصادی آمریکا، آماج حملات مخرب سایبری قرار گرفتند و ما شواهدی در دست داریم که گروه‌های مهاجم به آمریکا، گروه‌های روس زبان مدافع اهداف پوتین، رییس جمهور روسیه هستند.»

انتشار چنین گزارشی از زبان فاکس نیوز، آن هم بلافاصله بعد از حمله مخرب سایبری به شرق اوکراین که منجر به بروز خاموشی گسترده در این کشور شد و تلاش برای نسبت دادن این حمله و سایر حملات به دولت روسیه، بخش‌هایی از برنامه گسترده‌ای است که آمریکا در حال پیاده‌سازی آن علیه روسیه است. البته تاکنون روسیه پاسخ مشخصی به این گونه اظهارات آمریکایی‌ها نداده و به نظر می‌رسد این کشور قصد دارد به نحو دیگری پاسخ این‌گونه اتهامات آمریکا را بدهد.

سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار