بجنورد؛

اجرای طرح های آبرسانی در ۲۶ روستای شیروان خراسان شمالی

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شیروان گفت:هم اکنون طرح های آبرسانی در 26 روستای شهر شیروان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین جوان افزود : این پروژه ها در مناطق روستایی اسلام آباد کارخانه قند، مجتمع های آبرسانی سرانی، تکمران، برزلان، جنکاه، قلعه حسن، کاکلی و روستاهای گرماب و نامانلو و همچنین پروژه حصارکشی و لایروبی چشمه و چاه روستای ملاباقر و پروژه حفاری یک حلقه چاه دستی روستای آق قلعه در حال اجرا است.

وی گفت: 123 روستای حومه شیروان با 61 هزار و 670 نفر تحت پوشش خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان است که تعداد یک تانکر سیار آبرسانی با حجم 10 متر مکعب در شهرستان فعال است و در سال 94 تعداد 481 سرویس با حجم پنج هزار و 692 مترمکعب خدمات رسانی کرده است.

جوان افزود: یکی از چالش هایی که در پیش رو داریم استفاده غیرمتعارف آب های زیرزمینی در کشاورزی و همچنین استفاده روستاییان از آب شرب به منظور تامین سایر نیازهای غیر متعارف به ویژه در امور دام است.

وی خاطرنشان کرد : پراکندگی روستا در شهرستان شیروان ، افزایش هزینه های نگهداری ، اجرای پروژه ها و کمبود ناوگان آبرسانی، عدم تناسب چارت سازمانی و پرسنل شاغل در شرکت با رسالت سازمانی تعریف شده، عدم وجود فهرست بها پروژه جهت راهبری و اپراتور بهینه، عدم وجود دستورالعمل ساماندهی آبداران، عدم توجه جدی به کاهش هدر رفت آب و مدیریت مصرف باعث افزایش مشکلات است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.