تلگراف: بریتیش ایرویز در اندیشه راه اندازی مجدد پرواز به ایران

پس از برداشته شدن تحریم ها، انگلیسی ها برای بازدید از ایران وادار شده اند حتی تا سال 2017 صندلی هواپیما رزرو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلگراف، ویلی والش، مدیر اجرایی ارشد بریتیش ایرویز پیشنهاد داده که این شرکت هواپیمایی پرواز یکسره به تهران را از سر بگیرد. هفته گذشته والش در یک گردهمایی در دوبلین گفت: «ما بسیار مشتاق هستیم تا به تهران پرواز کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک، این بخشی از شبکه پروازی شرکت شود.»

یکی از سخنگویان بریتیش ایرویز گفت این شرکت شبکه مسیرهای خود را مدام بررسی و در آن بازنگری می کند تا «مطمئن شود ما برای مقصدهایی که تقاضای مشتریان برای آنها زیاد است فعال هستیم.»

اگر پرواز از سر گرفته شود بی گمان باندهای هیترو برای دادن خدمات، که از سال 2012 متوقف شده بود، آماده خواهند شد. ایران پس از برداشته شدن تحریم های غرب با رونق گردشگری مواجه شده است. ایران در میان فهرست 20 مقصدیِ روزنامه تلگراف که در سال 2014 باید از آن دیدن می شد قرار داشت و دست اندر کاران گردشگری در انگلستان گزارش دادند در نیمه دوم سال گذشته (میلادی) دلبستگی به ایران افزایش یافته است. 

بندیکت بروگان پس از دیدار خود از ایران در سال 2014 نوشت: «دو ایران هست که باید کشف کرد. یکی تمدنی باستانی  و باشکوه که صاحب برخی از بزرگترین گنج های معماری و هنر باستان و اسلامی است همچون ویرانه های تخت جمشید و زیبایی اثیری اصفهان و کاخ های تهران. و دیگری، ایران مدرن است که درباره اش چیزهایی شنیده ایم ولی به درستی نمی شناسیم. کشوری که جریمه های رانندگی، در آن به شکل الکترونیک پرداخت می شود و به مسافران مترو یادآوری می شود که راه رفتن روی پله برقی درست نیست.»

شرکت گردشگری وایلد فرانتیرز گفته این کشور سالها در فهرست این شرکت بوده ولی درخواست های امروز سیری ناپذیر است.  جانی بیلبی، بنیانگذار شرکت، به تلگراف تراول می گوید: «در 18 ماه گذشته رزرو جا برای رفتن به ایران به شدت افزایش یافته که نخست، علتش آب شدن یخ های روابط میان ایران و غرب است و دیگر آنکه وزارت خارجه انگلستان توصیه برای سفر نکردن به آن کشور را برداشته و سفارت خود را در تهران بازگشایی کرده است. ما برای برآوردن این تقاضای سیری ناپذیر، شش گروه راه انداخته ایم و مدتی است تورهایی را برای سال 2017 می فروشیم.»

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار