بشارجعفری: عربستان و ترکیه مخالفان را وادار به خروج از مذاکرات کردند

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه از دخالت عربستان و ترکیه در کنفرانس صلح ژنو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ "بشارجعفری،" رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در کنفرانس صلح ژنو، تاکید کرد: عربستان سعودی و ترکیه با اعمال فشار بر هیئت مذاکره کننده مخالفان، آنها را وادار به خروج از مذاکرات کردند.
 
بشار جعفری در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: شکستی که رخ داد عیب ها و نواقص قبلی را در فراهم کردن مقدمات مذاکرات آشکار کرد.
 
جعفری با متهم کردن مخالفان سوری به وابستگی به قدرت های بیگانه تاکید کرد: مخالفان نقش مناسبی برای به موفقیت رساندن مذاکرات ایفا نمی کنند.
 
نماینده سوریه در سازمان ملل خاطر نشان کرد: بله مذاکرات ژنو شکست خورد؛ اما این شکست به نوبه خود نواقصی را که در فراهم کردن مقدمات مذاکرات ژنو وجود داشت، آشکار کرد. علاوه بر این، تصمیم خروج از مذاکرات از طرف گروه ریاض تصمیم سیاسی بود که از طرف اربابان این گروه به آن تحمیل شد. آنچه این مسئله را ثابت می کند، آن است که این تصمیم را پس از رسیدن "ریاض حجاب" و "خالد خوجه" به ژنو اتخاذ کردند. آنها از اربابان شان در عربستان، ترکیه و قطر دستور گرفته بودند تا از مذاکرات خارج شوند.
 
بشار جعفری گفت: خروج مخالفان از مذاکرات ژنو پس از آن رخ داد که ارتش سوریه محاصره دو شهر نبل و الزهراء را شکست و مخالفان نتوانستند از مسایل انسانی سوء استفاده کنند. ارتش سوریه می تواند بر خلاف خواست مزدوران، تروریست ها و سارقانی که دو شهر نبل و الزهراء را محاصره کرده بودند، کمک های انسانی را به این دو شهر برساند. بیشتر این افراد اتباع خارجی از ترکیه، چچن و دیگر مناطق هستند. دولت سوریه به طور برنامه ریزی شده و با توافق سازمان های بین المللی، کمک های غذایی را به همه مناطق سوریه حتی در مناطق در کنترل تروریست ها می رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار