بندرعباس؛

بهره برداری از ۱۳ طرح دریایی و بندری در هرمزگان

همزمان با دهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۳ طرح دریایی و بندری در هرمزگان با حضور محمد سعیدنژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بندر عباس،مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین بهره برداری از این طرحها در بندر شهید رجائی گفت: برای اجرای این طرح ها ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است

ابراهیم ایدنی ساخت تاسیسات زیربنایی بندرنفتی خلیج فارس ، ۲۵ دستگاه دوربین مدار بسته در بندر شهید رجایی، ساختمان مرکز آزمون های دریانوردی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و نصب ۶۰ ضربه گیر اسکله بندر شهید باهنر را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

وی  گفت : مهمترین این طرحها ساخت تاسیسات زیربنایی بندرنفتی خلیج فارس است که با عملیاتی شدن تاسیسات این بخش نفتی، ۱۳۰ هکتار پس کرانه جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پیوست وزمینه اشتغال ۲ هزار و۵۰۰ نفر بصورت و غیرمستقیم فراهم شد.

ایدنی افزود : با بهره برداری از طرح تاسیسات زیربنایی بندرنفتی خلیج فارس ۱۳ شرکت نفتی فعال در زمینه صادرات، ترانزیت فرآورده های نفتی و سوخت رسانی به کشتی ها در این زمینها مستقر می شوند.

ایدنی افزود: با بهره برداری از این طرح پیش بینی می شود ظرفیت بارگیری فرآورده های نفتی از ۱۲ میلیون تن در سال به ۲۴ میلیون تن افزایش یابد.

در بندر نفتی خلیج فارس با نه پست اسکله، در ضلع شرقی مجتمع بندری شهید رجایی، فرآورده های نفتی، بنزین، نفت کوره، قیر و روغن پایه نگهداری و بارگیری می شود .

رفت و آمد سالانه ۵۰ هزار کشتی نفتی و تجاری از تنگه هرمز وسوخت رسانی به این شناورها فرصت خوبی برای درآمد زایی و اشتغال در بندر نفتی خلیج فارس است .

مرکز خدمات تعمیرگاهی و شستشوی کانتینر، شبکه اعلام حریق بندر شهید رجایی، ساخت جاده های داخلی این بندر، تکمیل زیر ساختهای خدمات مسافری بندر شهید حقانی، ایجاد پنجره واحد تجاری در بندرلنگه، ،لایروبی بندر سیریک و آغاز فعالیت یک فروند شناور طناب گیر کشتی در بندرشهید رجائی از دیگر طرحهای دریایی و بندری است که امروز در هرمزگان به بهره برداری رسید .

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.