گفتگوی محرمانه آمریکا و روسیه در ژنو /مسکو: حملات علیه تروریست ها متوقف نخواهد شد

روسیه خواستار هماهنگی حملات روسیه و ائتلاف آمریکا در سوریه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میخاییل بوگدانوف - معاون وزیر امور خارجۀ روسیه  - اعلام کرد حملات هوایی روسیه و ائتلاف موسوم به ضد داعشِ امریکا علیه تروریست‌ها باید با هماهنگی بیشتر در سوریه ادامه یابند.

میخائیل بوگدانوف تاکید کرد: باید هماهنگی دقیق‌تری در عملیات هوایی تمامی نیروهای ضدتروریسم در آسمان سوریه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما در حال اجرای حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش و جبهه النصره هستیم. انتظار می‌رود که ائتلاف تحت رهبری امریکا نیز مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار دهد. ما نباید بمباران تروریست‌ها را متوقف کنیم، اما باید به صورت دقیق‌تری همکاری کنیم.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک خبر از نشست دوجانبۀ مقامات روسیه و امریکا در ژنوِ سوییس داد. براساس این گزارش، مقامات مسکو و واشینگتن برای کاهش اختلافات خود پیش از برگزاری نشست کمک به سوریه به میزبانی سازمان ملل دیدار کردند.

میشل زاکئو، سخنگوی سازمان ملل گفت نشست مشترک کشورهای عضو گروه حمایت از سوریه بعد از ظهر  امروز برگزار خواهد شد.

بوگدانف دیروز به خبرگزاری اینترفاکس گفته بود مسکو امیدوار است که روز جمعه توافقی برای برقراری آتش‌بس در سوریه به دست آید.

آمریکا از دولت سوریه و هم‌پیمانانش از جمله روسیه خواست بر اساس توافقی که در تاریخ 22 بهمن در مونیخِ آلمان صورت گرفته است، حملات هوایی در سوریه را از امروز متوقف کنند.

از سوی دیگر، آنگلا مرکل - صدر اعظم آلمان - روز چهارشنبه یک بار دیگر از طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه حمایت کرد و گفت برای مردم در حلب و مناطق اطراف آن در شمال سوریه ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» تا مرزهای ترکیه مطلوب خواهد بود. مرکل روز دوشنبه نیز اظهارات مشابهی مطرح کرده بود.

ویتالی چورکین، نمایندۀ روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه امروز در واکنش به طرح مرکل در مصاحبه با رادیو کمرسانتِ روسیه گفت: زمانی که همه در حال پرواز و بمباران (سوریه) هستند، صحبت کردن از منطقۀ پرواز ممنوع بی معنا است.

اعضای ائتلاف تحت رهبری امریکا از سپتامبر 2014 بدون مجوز دولت سوریه یا سازمان ملل مواضعی را که ادعا می‌شود متعلق به تروریست‌ها است، بمباران می‌کنند. این در حالی است که روسیه از تاریخ هشتم مهر با مجوز دولت دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه های تروریستی در سوریه آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار