رکوردشکنی زیرسایه عملکرد ضعیف

نتایج کامل دوندگان ایران در قطر

هفتمین دوره رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن ایران با رکوردشکنی در آغاز و پایان این رقابت‌ها برای دوندگان کشورمان توام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا درحالی به پایان رسید که تیم ایران غیر از قهرمانی روز نخست حسن تفتیان در دوی 100 متر، به مدال طلای دیگری نرسید. 

آغاز طلایی ایران با رکوردشکنی تفتیان
تفتیان که در این دوره از رقابت‌ها رضا قاسمی، دیگر دونده سرعتی کشورمان را کنار خود می‌دید، در دوی 60 متر ضمن اینکه 10 صدم ثانیه زودتر از قاسمی به خط پایان رسید، رکورد قاسمی را هم 2 صدم ثانیه بهبود بخشید تا با 6 ثانیه و 56 صدم ثانیه، رکورددار ملی این ماده شود. ضمن اینکه تفتیان و قاسمی، هردو سهمیه حضور درالمپیک 2016 را هم پیش از این رقابت‌ها به دست آورده بودند. 

برنزی که نقره شد
سپیده توکلی، نماینده ایران در پنج‌گانه بانوان هرچند این رقابت‌ها را متزلزل آغاز کرد و در پرش ارتفاع که شگرد اصلی‌اش بود رکورد یک متر و 73 سانتیمتر را ثبت کرد (رکورد داخل سالن توکلی یک متر و 78 و رکورد بیرون از سالن او یک متر و 83 سانتیمتر است) در ادامه و در دوی 800 متر عملکرد خوبی داشت تا در مجموع به مقام سوم این رشته برسد. پس از پایان رقابت‌ ورزشکاران در این ماده مربیان ایران و ‍ژاپن به خطای دونده هندوستان در دوی 800 متر پنج‌گانه اعتراض کردند و با تایید کمیته برگزاری این رقابت‌ها، توکلی یک پله صعود کرد تا پس از کاترینا ورونا از ازبسکتان و بالاتر از چیه کریامای ‍ژاپنی بر سکوی دوم قاره زرد بایستد. 

نقره امدادی مرهمی بر ناکامی بانوان
مریم طوسی که از امیدهای ایران برای کسب مدال به حساب می‌آمد، برخلاف دوست صمیمی‌اش،‌ سپیده توکلی نتوانست افتخارآفرینی کند. طوسی در مرحله مقدماتی دوی 60 متر مرتکب خطا شد و از جدول مسابقات کنار رفت. فرزانه فصیحی،‌ دیگر نماینده ایران در دوی 60 متر بانوان اما در گروه خود سوم شد و به فینال راه رسید. فصیحی در فینال به مقام پنجمی بسنده کرد تا او هم از رسیدن به مدال ناکام بماند. لیلا رجبی،‌ دیگر ورزشکار پرامید ایران برای کسب مدال در رشته پرتاب وزنه بود اما رجبی هم پای سکو متوقف شد و با کسب مقام چهارم این ماده از رسیدن به مدال محروم شد. الناز کمپانی، نماینده بانوان ایران در دوی 800 متر هم با عملکرد خوب خود به فینال رسید اما در این مرحله جایگاهی بهتر از هشتم در انتظار او نبود. کمپانی همچنین به فینال 60 متر با مانع بانوان هم راه یافت اما نتیجه تلاش وی، مقام ششمی این ماده بود. به این ترتیبت همه امیدهای بانوان ایران برای کسب مدال به دوی 4 در 400 متر امدادی معطوف شد. رقابتی که با کسب مدال نقره، مرهمی روی زخم‌های بانوان دونده ایران گذاشت. سپیده توکلی، مریم طوسی،‌ الناز کمپنای و فرزانه فصیحی اعضای این تیم را تشکیل می‌دادند. 

تک برنز ابراهیمی میان انبوهی ناکامی 
نماینده دوی 800 متر ایران، عملکرد نسبتاً مطلوبی در دوحه داشت. مصطفی ابراهیمی با درخشش در مرحله مقدماتی به دور نهایی صعود کرد و در پایان با ایستادن روی سکوی سوم آسیا به مدال برنز رسید. حسین کیهانی نماینده ایران در دوی 1500 متر هم هرچند به فینال این ماده رسید اما با قرار گرفتن در رتبه هفتم، عملاً توفیقی کسب نکرد. این دونده در دوی سه هزار متر هم رتبه هفتم خود را تکرار کرد. با حذف سجاد هاشمی و مهدی زمانی که به ترتیب در مراحل مقدماتی و نیمه‌نهایی دوی 400 متر از جدول رقابت‌ها خارج شدند، پازل ناکامی‌های دو و میدانی ایران در قطر تکمیل شد. عبدالجلیل توماج، نماینده ناکام ایران در هفت‌گانه بود. توماج پس از رقابت‌ با حریفان خود در مجموع به مقام هشتم هفت‌گانه داخل سالن آسیا رسید. میلاد دریساوی هم در پرش طول، روند نزولی تیم ایران را تکمیل کرد و در جایگاه نهم آسیا ایستاد. محمدرضا وظیفه‌دوست و کیوان قنبرزاده هم توفیقی در کسب مدال پرش ارتفاع مردان نداشتند و هر دو با ثبت رکورد 2 متر و 20 سانتیمتر به مقام‌های پنجم و ششم رسیدند. میلاد سیار هم که به فینال 60 متر با مانع رسیده بود، به مقام ششم بسنده کرد. 

حسن‌ختام نقره‌ای 
تیم دوی 4 در 400 متر امدادی مردان ایران، در سومین و‌آخرین روز رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا،‌ یک مدال نقره دیگر برای کشورمان به دست آورد تا از حیث تعداد مدال، ایران نسبت به دوره گذشته این رقابت‌ها پیشرفت کند و یک مدال بیشتر بگیرد، هرچند دوره گذشته ایران 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کرده بود و از نظر کیفی، وضعیت بهتری نسبت به این دوره داشت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار