لاوروف: برای شکست داعش باید جاه‌طلبی‌ها را کنار گذاشت

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدامات وحشیانه گروه داعش، گفت برای مقابله با تروریسم باید از اختلافات، جاه‌طلبی‌ها و پیش شرط‌ها دست کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، وزیر خارجه روسیه می‌گوید برای مقابله با تهدید تروریسم باید به کارهای گروهی روی آورد و اختلاف‌ها را کنار گذاشت.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با روزنامه الجزایری «لکسپرسیون» گفت، پیشرفت در مبارزه با تروریسم تنها از طریق تلاش‌های مشترک جامعه بین الملل و با هماهنگی سازمان ملل میسر است.

لاوروف افزود، برای شکست دادن داعش و دیگر گروه‌های افراطی «واجب است که اختلاف‌ها، جاه‌طلبی‌ها و پیش شرط‌ها را کنار بگذاریم.»

وی با اشاره به تجربه روسیه و الجزایر در مقابله با تهدیدهای تروریستی، خاطر نشان کرد این دو کشور برای بررسی نحوه مبارزه با تروریسم کمیته‌ای تشکیل داده اند و مرتباً با هم دیدار می‌کنند.

این مقام روس تاکید کرد: «مجموعه حملات تروریستی داعش نه تنها ماهیت و عملکرد وحشیانه این گروه تروریستی را نشان می‌دهد، بلکه بیانگر این موضوع است که در جهان معاصر ایجاد پناهگاه امن برای جدا کردن خود از همسایگان غیرممکن است.»

داعش بخش‌هایی از سوریه و عراق را اشغال کرده و در این مناطق جنایات هولناکی علیه مردم عادی مرتکب شده است.

این گروه تروریستی مسئولیت برخی حملات تروریستی در دیگر کشورها از جمله فرانسه را نیز بر عهده گرفته است. در آخرین حملات داعش در پاریس، پایتخت فرانسه، 130 نفر کشته شدند.

عناصر این گروه تروریستی همچنین در برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان، کویت، یمن و لبنان به مساجد و مناطق مسکونی حمله کرده‌اند؛ این حملات عمدتا از طریق مهاجمان انتحاری اجرا شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار