محافل صهیونیست تغییر سیاست‌های ایران پس از انتخابات را بعید دانستند

محافل صهیونیست تغییر سیاست‌ها و رفتارهای ایران را با توجه به نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور بعید دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، سازمان اطلاعات و رسانه‌های اسرائیل به طور جدی روند برگزاری انتخابات در ایران و نتایج آن را پیگیری کردند. نگاه اصلی محافل اسرائیلی به نتایج انتخابات ایران و پیامدهای آن بر آینده نظام این کشور است.

عباس اسماعیل گزارشگر شبکه المیادین گفت: اداره اطلاعات نظامی اسرائیل از نزدیک انتخابات در ایران را پیگیری کرد و سازمان‌های امنیتی این رژیم برای تغییر آماده می شوند، این تیتر روزنامه معاریو برای صفحه نخستش بود. این روزنامه نتایج انتخابات ایران را بررسی و تفسیر کرد.

روزنامه اسرائیل هایوم هم نتایج انتخابات در ایران را جشن دموکراسی در ظاهر توصیف کرد و ناظران اسرائیلی هم به بررسی پیش افتادن جریان اصلاح طلب پرداختند.

کانال دوم تلویزیون اسرائیل گفت: آنچه امروز ما از نتایج انتخابات ایران که در تهران منتشر شد می بینیم، تقویت جریان روحانی و اصلاح طلب است. البته در حد پیروزی آنها در این انتخابات نیست. به عبارت دیگر آنها اکثریت را در اختیار نخواهد داشت. ما شاهد توازن جدید بین محافظه کاران و اصلاح طلبان هستیم، اما تغییر واقعی رخ نخواهد داد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد ناظران در اسرائیل معتقدند این نتایج انتخابات نتیجه مستقیم توافقنامه هسته‌ای بین ایران و غرب بود. این در حالی است که دیگر ناظران این رژیم معتقدند تاثیر این نتایج بر تغییر موضع گیری‌ها و رفتار آن در منطقه و در برابر اسرائیل بعید است، زیرا پارلمان اختیارات محدودی دارد.

"عودید گرانوت،" کارشناس مسایل عربی کانال اول تلویزیون اسرائیل گفت: جایگاه اصلاح طلبان به ریاست روحانی تقویت شد، زیرا میزان مشارکت در انتخابات بالا بود. این مسئله نشانه تمایل به تغییر است، اما پارلمان آنچه را که در ایران رخ می دهد تعیین نمی کند، بلکه رهبر این کشور تعیین کننده است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار