تبریز؛

حضور تبریز در نمایشگاه برلین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری برنامه‌ای به نام نوروزگاه برای استقبال از نوروز در تبریز همزمان با 12 استان کشور از 25 تا 28 اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حق‌پرست در جلسه خدمات سفر استان اظهار داشت: برنامه نوروزگاه در سرای امیر تبریز و همزمان با 12 استان کشور در روزهای 25 تا 28 اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری آیین‌های بومی و اصیل آذربایجان را از جمله اقدامات مشمول برنامه نوروزگاه عنوان و اضافه کرد: اجرای موسیقی عاشیقی، ارائه کالاهای فرهنگی مرتبط با نوروز، برپایی کارگاه پوشاک سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای نمادین و نمایشی برنامه‌های نوروزی، نمایشگاه عکس، آیین سمنو پزان و .. از جمله این موارد است.

حق‌پرست از استقرار 100 نفر راهنمای گردشگری در سطح استان و برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در شهر تبریز و 12 نقطه استان خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه، موزه‌های استان در حال آماده‌سازی برای نوروز هستند، اعلام کرد: امسال در نمایشگاه تهران شرکت کردیم و در نمایشگاه برلین آخر اسفند ماه جاری و نمایشگاه باکو اواسط فروردین‌ماه سال آینده شرکت می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: لوگوی تبریز، پایتخت جهانی فرش تبریز آماده شده است که امروز به مسئولان کمیته‌های مرتبط قابل ارائه خواهد بود.

وی بر لزوم پذیرش مدارس از میهمانان فرهنگی و ممانعت از پذیرش غیرفرهنگیان تأکید و خاطرنشان کرد: از مدارس تقاضا داریم سرریز مسافران را بعد از هتل‌ها و مسافرپذیرها پذیرش کنند تا شاهد رکود فعالیت این اصناف نباشیم.

حق‌پرست ادامه داد: هوای تبریز و آذربایجان به گونه‌ای است که تنها در مواقع مشخصی از سال گردشگر دارد و فعالان این عرصه مجبورند کل درآمد سال را در این مقاطع حاصل کنند، افزود: با توجه به اتفاقاتی مثل انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش در تلاشیم طوری برنامه‌ریزی شود میزان حضور گردشگران در شهر را به کل مقاطع سال پخش کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار