واکنش رسایی به پست های اخیراش + اینستاپست

حمید رسایی به پست های اخیر کاربران در اینستاگرامش واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رسایی در پست اینستاگرامی خود  نسبت به پست های کاربران در صفحه شخصی خود واکنش نشان داد.

وی در این پست خود نوشت:
طی چند روز اخیر برخی کاربران که مثل من فکر نمیکنند، اعتقاداتشان را با ادبیاتی محترمانه برایم نوشته اند که از آنها متشکرم اما برخی هم که تعدادشان کم نبوده با حمله به این صفحه، حضورشان را با بددهنی، فحاشی ومتلک پراکنی همراه کرده اند!

مطابق روایات اهل بیت(ع) واصول روانشناسی، فحاشي، بددهني، هرزه گويي و بيان كلمات ركيك، يكي ازخصايص زشت افراد فاسد، ناتوان و بي‌منطق است. این افراد چون از منطق درستي برخوردار نيستند و از دادن جواب صحيح به یک موضوع عاجزند، بي‌پروا با قلم یا دهان خود، فحاشي مي‌كنند.

در حالی که این شیوه رفتار، عامل سقوط انسان است. انسان درهر مرتبه معنوی و اجتماعی که باشد با دشنام دادن از آن مرتبه سقوط میکند و به مرتبه پست تر ونازلتر در خواهد آمد. معصومین نیز به همین اشاره دارند. 
امام کاظم(ع) : هیچ گاه دوتن به هم دشنام ندادند جز آنکه بالاتر به مرتبه فروتر سقوط کرد.
امام علي (ع) :‌ سفیه ترین سفیهان، كسي است كه به دشنامگويي افتخار كند.

البته در روايات و اصول اسلامي راهكارهايي براي درمان اين بيماري بيان شده است: - انسان از مقدمات پيدايش غضب اجتناب كند تا نسبت به مؤمنان به خشم نيايد.
- غضب خود را فرو نشاند و بر اعصاب خود مسلط شود. - از معاشرت با اهل فسق و فساد پرهيز نمايد تا بتواند زبان خود را از فحش بازدارد.

روانشناسان نیز برای این افراد، روشهای درمانی خاصی پیشنهاد کرده اند:

1 . کنترل محيط و تعاملات بسيار حائز اهميت است بايد با دور کردن این افراد از محيط هاي ناسالم، دوستان و رفت و آمدهاي مناسبي را نيز جايگزين کرد. 
2 . این افراد باید با دقت بيشتري فيلم ها و بازي هاي رايانه اي را انتخاب کنند.
3 . روش هاي سختگيرانه، رفتارهاي پرخاشگرانه به خصوص ناسزاگويي را در این افراد افزايش مي دهد، اما تغيير شيوه هاي تعامل با این افراد مریض از تثبيت اين رفتار آنها جلوگيري مي کند.
4 . در مقابل فحاشي، نباید هيچ گونه واکنشي نشان داد بلکه باید کاملا حرکات او را ناديده گرفت تا حس کنترل شدن توسط ديگران در او تقويت نشود.
5 . با شنيدن حرف هاي زشت نباید به او خنديد، بلکه باید با او صحبت کرد و برايش توضيح داد که هر روزي حرف هاي ناپسند نزند، پاداش خواهد گرفت.

نکته: با اين حال چنانچه ناسزاگويي همراه با لجبازي باشد، مراجعه به روان پزشک توصيه مي شود زيرا ممکن است استفاده از الفاظ ناپسند تنها بخشي ازيک مشکل عمده این افراد باشد.

اگر هیچ یک از این موارد تاثیر نداشت، کسانی که فحاشی میکنند، از یاد نبرند که این فحش مثل میخی است که چکش به خود میزند. لطفا مراعات حال خودشان را بکنند.

واکنش رسایی به پست های اخیراش + اینستاپست

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار