ادامه واکنش‌ها به تصمیم ناعادلانه شورای همکاری خلیج فارس

تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست به اصطلاح تروریسم خود با واکنش‌های زیادی روبرو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نبیه بری،  رئیس مجلس لبنان، تصمیم شورای همکاری خلیج فارس را در تروریست اعلام کردن حزب الله، باعث آزار لبنان و این شورا دانست. بری درخواست کرد از استفاده سیاسی از عربیت پرهیز شود.

منابع نزدیک به نبیه بری دیروز گفتند وی تأکید کرد تدابیری که در حق لبنان اتخاذ می شود در خدمت لبنان نیست بلکه باعث اذیت و آزار این کشور و طرفی است که چنین تدابیری را اتخاذ می کند.

این منابع گفتند نبیه بری با سعد حریری، نماینده مجلس لبنان در این خصوص تماس گرفته است و سعد حریری نیز نگرانی خود را در تماس با سفیر عربستان در بیروت اعلام خواهد کرد.

در همین حال، جنبش انصارالله یمن و یک تشکل دیگر یمنی تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس را علیه حزب الله لبنان محکوم کردند.

جنبش انصار الله یمن از سخنرانی تاریخی سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان که در آن بار دیگر بر موضع اخلاقی و انسانی خود تأکید کرد و این موضعگیری از روز اول تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن ثابت بوده است، قدردانی کرد.

جنبش انصار الله در بیانیه ای تصریح کرد اینگونه مواضع اخلاقی و انسانی سید مقاومت و حزب الله که راه عزت و کرامت و پیروزی بر رژیم صهونیستی را برای امت اسلامی همواره ساخته است جای تعجب ندارد.

جنبش انصار الله در بیانیه خود تصمیم شورای همکاری خلیج [فارس] را در تروریست قلمداد کردن حزب الله محکوم کرد و آن را خدمت رایگان به رژیم غاصب صهیونیست و مزدوران جنایتکار آن در منطقه دانست.

شورای اجرایی تشکل احزاب و تشکیلات سیاسی یمنی، نیز از مواضع ثابت سید حسن نصرالله در برابر قضیه عادلانه یمن و قضایای عادلانه منطقه به ویژه آرمان فلسطین قدردانی کرد.

این شورا در بیانیه ای سخنرانی اخیر سید حسن نصر الله را تاریخی و شجاعانه توصیف کرد و آن را ادامه خط مشی سابق در زمانی دانست که بسیاری از مدعیان آزادی از بیان حرف حق در برابر شاهان ظلم و طغیانگر می ترسند.

 شورای اجرایی تشکل احزاب و تشکیلات سیاسی یمنی مخالف تجاوز به یمن در بیانیه خود افزود مواضع سید مقاومت، نماینده خط درست اسلامی و انسانی در مقابله با طاغوتیان و استعمارگران است.

شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه به منظور اعمال فشار بیشتر علیه حزب الله که نقشی کلیدی در تحولات داخلی لبنان، مقابله با رژیم اسرائیل و همچنین بحران سوریه ایفا می‌کند، این گروه و همه گروه‌هایی را که با حزب الله ارتباط داشته باشند، در فهرست به اصطلاح حامیان تروریسم جای داده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار